انجمن ادبی البرز عزادار شد; درگذشت نویسنده 10 رمان


ساعت: 15:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897153

حمیده اکبر جعفری نویسنده جوانی است که با وجود ناتوانی جسمی 10 رمان منتشر کرده و 96 درصد اعضای بدنش آسیب دیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; حمید اکبرجعفری نویسنده جوانی است که با وجود ناتوانی جسمی 10 رمان منتشر کرده و 96 درصد اعضای بدنش آسیب دیده است. متأسفانه باخبر شدیم که وی دیروز (۲۱ شهریور) درگذشت.

هنرمندی که نتوانست از ۹۶ درصد اعضای بدنش استفاده کند و تنها با استفاده از ۴ درصد توانست ۱۰ رمان بنویسد.

او تاکنون 10 رمان اجتماعی درباره زندگی امروز زنان ایرانی نوشته است. او در رمان‌هایش به مشکلات و مسائل زندگی زنان می‌پردازد و داستان‌ها و شخصیت‌هایش بسیار به واقعیت نزدیک است، زیرا الهام‌گرفته از زندگی واقعی زنانی است که حمیده می‌شناسد.

از مهمترین رمان های او می توان به «زیباتر از دریا»، «هم نفس» و «شیرین» اشاره کرد که چندین بار منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

او یکی از نویسندگانی بود که شخصا با حضور در پارک و خیابان و فروش کتاب هایش را به مردم معرفی می کرد.

به مناسبت درگذشت حمید اکبر جعفری گفتگوی خواندنی این نویسنده توانا البرازی را بازنشر می کنیم:

حمیده اکبر جعفری در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: از 10 سالگی به این بیماری مبتلا شدم. تا پنجم دبستان بدون هیچ مشکلی با بچه های دیگر در مدرسه درس می خواندم اما با بروز این بیماری با تجویز پزشک از تحصیل منع شدم. بیماری کم کم پیشرفت کرد و تقریبا تمام بدنم را فرا گرفت.

وی ادامه داد: 96 درصد اعضای بدنم تکان نمی خورد. بیماری من عدم حرکت عضلات و یکی از شاخه های ام اس است. از تمام بدنم فقط می توانم نوک انگشتانم را حرکت دهم و آن هم خیلی ضعیف. به همین دلیل نمی توانم خودم بنویسم، بنابراین مادرم خودکار را بین انگشتانم می گذارد و دستم را می گیرد و به من کمک می کند خط به خط و صفحه به صفحه بنویسم.

این هنرمند وضعیت نشر کتاب در البرز را وخیم ارزیابی کرد و گفت: ناشر برای ناشر فرقی نمی کند که کتاب برای معلولان باشد یا معلولان. هزینه های چاپ را پوشش می دهد و سعی نمی کند کتاب را به نویسنده بفروشد، همه چیز به عهده نویسنده است. بنابراین در ابتدا خیلی سخت بود، اما به تدریج رهگذران من را شناختند و همه کسانی که کتاب هایم را می خریدند، آنها را به دوستان خود معرفی می کردند، به طوری که باعث شد جایی در شهر داشته باشیم.

جعفری به نحوه انتخاب موضوع رمان هایش اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع نگارش من زنان است و از زندگی زنان می نویسم. روش کار من این است که زندگی نامه زنان را مطالعه می کنم و از جذابیت وقایع آنها الهام می گیرم.

جعفری تاکید کرد: متأسفانه متولیان فرهنگی استان هیچ حمایتی از نویسندگان نمی کنند و نویسنده در استان علاوه بر اینکه باید هزینه های بالای چاپ را متحمل شود، نگران فروش آثارش نیز هست.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که تصمیم به فروش کتاب‌هایم گرفتم ارتباط مستقیم با خوانندگان کتاب‌هایم بود. بنابراین، من از نقدهای آنها استفاده می کنم و موضوعاتی را برای نوشتن یک رمان جدید پیدا می کنم و ترجیح می دهم درصد بالایی را که مغازه ها و نمایشگاه ها از پول من برای فروش کتاب هایم کسر کنند.

البرزی نویسنده در پایان با بیان اینکه گرانی چاپ کمر نویسندگان را شکسته است خاطرنشان کرد: مسئولان فکری فکری به حال گرانی چاپ کنند چرا که اگر نویسنده دغدغه مالی نداشته باشد می تواند. بیشتر ایجاد کنید و بهتر کار کنید.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید