انصارالله یمن مناطق جدیدی را در استان مارب آزاد کرد

این منبع افزود: نیروهای انصارله همچنین تا مرز روستاهای الخطله و یارا در شهر الجوبه در جنوب مارب پیشروی کردند.

با این حال، نیروهای مرتبط با دولت مستعفی می گویند که حملات انصارالله به میدان های نبرد در جنوب استان مارب و جبهه القصره در شمال غرب استان را دفع کرده اند.

نیروهای یمنی پیش از این از آزادسازی کامل شهرستان های الجبه و جبل مراد در استان مارب خبر داده اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب با اعلام پایان مرحله دوم عملیات بهار پیروزی گفت: شهرک های الجبه و جبل مراد در استان مارب به طور کامل آزاد شدند.

سردار سرتیپ یحیی سریع گفت: نیروهای ما مرحله دوم عملیات بهار پیروزی را با موفقیت انجام دادند و شهرک های الجبه و جبل مراد را آزاد کردند.

وی با ارزیابی عشایر مارب که در موفقیت این مرحله از عملیات نقش داشتند، گفت: این عملیات خسارات شدیدی به نیروهای مزدور ائتلاف متجاوز وارد کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: از همه فریب خوردگان در مأرب می خواهیم که فوراً دست از خصومت بکشند و از این فرصت که دیری نمی پاید استفاده کنند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیشتر از آزادی اصیلان، بیژن و عین در استان شبوه و شهرهای حرب، العبادیه و بخش‌هایی از جبل مراد و الجبه در استان مأرب در جریان عملیات ربیع‌النصر (بهار 1398) خبر داد. پیروزی).)

وی گفت: مجموع مساحت خالی شده در این شهرها توسط ارتش و کمیته های مردمی یمن 3200 کیلومتر مربع است.

نبرد برای آزادسازی استان مهم مارب در شمال شرق صنعا پایتخت یمن از سال گذشته آغاز شد و اکنون در کنترل بیشتر ارتش و کمیته های مردمی یمن است.

مارب که کانون اصلی درگیری های زمینی بین نیروهای یمنی و شبه نظامیان وابسته به عربستان است، به دلیل منابع انرژی فراوان و نقشی که در تامین انرژی مناطق مختلف یمن دارد، از اهمیت راهبردی برخوردار است.

اهمیت مأرب به حدی است که تسلط کامل آن به معنای آزادسازی هر واجب از خاک یمن و خنثی شدن همه نقشه ها و قطع دست آمریکا و عربستان و رژیم صهیونیستی است.

دیدگاهتان را بنویسید