انصارالله یمن تفاهم بین ریاض و صنعا را تایید کرد

انصارالله یمن تفاهم بین ریاض و صنعا را تایید کرد

پس از آنکه منابع یمنی به المیادین تاکید کردند که ریاض به شورای رهبری ریاست جمهوری به دولت مستعفی اطلاع داده است که تصمیم به توقف جنگ و در نهایت بسته شدن پرونده آن گرفته است، محمد عبدالسلام، رئیس تیم مذاکره کننده دولت صنعا گفت. تلاش ها و مذاکرات برای پایان دادن به تجاوز و رفع محاصره یمن ادامه دارد. همچنین یکی از اعضای دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت: تاکید می کنیم که تفاهم بین ریاض و صنعا حاصل شده است و همچنان منتظریم عربستان این تفاهم را اجرایی کند.

محمد عبدالسلام رئیس تیم مذاکره کننده در صنعا روز جمعه بر ادامه تلاش ها از طریق مذاکره برای پایان دادن به تجاوز به یمن و رفع محاصره این کشور تاکید کرد.

عبد سلام افزود: امیدواریم این موضوع محقق شود و تلاش ها منجر به توافق صلح شود که پاسخگوی خواسته های مردم عزیز یمن از صعده تا المهره باشد.

از سوی دیگر، محمد البهیتی، یکی از اعضای دفتر سیاسی انصارالله یمن در گفت و گو با شبکه المیادین گفت: تاکید می کنیم که بین ریاض و صنعا تفاهم حاصل شده است و همچنان در حال هستیم. منتظریم عربستان سعودی این تفاهم را اجرا کند.”

البهیتی افزود: توافقی بین ریاض و صنعا حاصل شد که شامل همه موارد از جمله آتش بس، تحقق صلح جامع و دائمی است که به نفع دو طرف است.

وی خاطرنشان کرد: انصارالله هر رویکرد سعودی را برای دستیابی به صلح با یمن یا هر کشور دیگری در محور مقاومت تقویت خواهد کرد.

این عضو انصارالله گفت: تفاهم ها و تصمیم گیری کلی در دو مرحله قبل از عید فطر و مرحله در آینده نزدیک خواهد بود.

وی ارتباط انصارالله با آنچه در ریاض در زمینه مذاکره و رایزنی مطرح است (اشاره به رایزنی های جاری شورای رهبری یمن و رهبری عربستان) را رد کرد و گفت: عربستان در جنگ طرف ماست.

البهیتی افزود: در حال حاضر آنچه برای ما مهم است این است که عربستان در جریان مذاکرات در کنار ما باشد و این درست است و اگر اینطور نبود به این دستاورد نمی رسیدیم.

وی با افشای خروج نیروهای اماراتی از یمن گفت: امارات خروج عملی خود از یمن را با تمامی تشکیلات نظامی خود آغاز کرده است. اما ما اطلاعات تقریباً موثقی داریم مبنی بر اینکه این کشور قصد تصرف برخی جزایر یمن را دارد و تاکید می کنیم که هرگز حضور امارات در هیچ بخشی از خاک خود را نمی پذیریم.

وی درباره مذاکرات یمنی میان خود گفت که راه حل داخلی به همه گروه های سیاسی یمنی و کارآمدی در میدانی که از حمایت مردم و توده ها برخوردار است بستگی دارد. وی از کسانی که از آنها به عنوان «مداخله گران یمن در جنگ» یاد می کند، به معنای دولت مستعفی یمن خواست فوراً با صنعا برای دستیابی به راه حل یمنی-یمن وارد مذاکره شوند و از فرصت استفاده کنند.

رهبر انصارالله یمن گفت: فشارهای غرب به رهبری آمریکا بر عربستان و امارات برای ادامه تجاوز و محاصره وجود دارد.

البحیتی افزود: دستیابی به صلح همه جانبه در یمن در نهایت منجر به خروج نیروهای سعودی و اماراتی و به دنبال آن خروج نیروهای آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی و حضور اسرائیل در این کشور می شود که قطعا نظامی و حداقل اطلاعاتی و اطلاعاتی خواهد داشت. حضور جاسوسی در برخی جزایر یمن

این عضو دفتر سیاسی انصارالله گفت: حضور انصارالله در یمن جایگاه عربستان را در مقابله با هرگونه فشار چه در حوزه صلح یمن و چه با سایر همسایگان در محور مقاومت تقویت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید