انفجار بمب ساعتی؛ سپاهان با توپ پر در نقل و انتقالات تابستانی

انفجار بمب ساعتی؛  سپاهان با توپ پر در نقل و انتقالات تابستانی

سپاهان اصفهان در نقل و انتقالات تابستانی فصل گذشته رویکرد جالبی را در پیش گرفت و در شرایطی که طلایی ها به سراغ به خدمت گرفتن بازیکنان سرشناس در همه پست ها رفتند، خوزه مورائیس در خط حمله چنین سیاستی نداشت و با وجود حضور شهریار مغانلو، تصمیم گرفت ستاره شناخته شده ای را به خدمت بگیرد.او به لیست تیمش اضافه نشد و فقط عیسی مرادی به عنوان بازیکن شاغل در تیم خوشه طلایی ساوه از عملکرد او راضی بود و به تیم طلایی پوشان اصفهانی پیوست.

مگانلو با اعتماد ژوزه مورایس موفق شد آقای گل شود اما نبود یک زوج موفق در کنار او در خط حمله سپاهان محسوس بود. خوزه مورایس پس از کسب تجربه در فوتبال ایران، برای فصل دوم برنامه ریزی متفاوتی انجام داد و زمانی که سرمربی در تعطیلات تابستانی به سر می برد، لیست خود را به مدیران باشگاه ارائه کرد و از آنها خواست تا طبق لیست خود بازیکن جذب کنند. میل به استخدام یک مهاجم است.

خارجی های ناموفق سپاهان!

سپاهان فصل گذشته 5 خرید خارجی داشت. خوزه مورایس در نقل و انتقالات تابستانی فصل گذشته با پیوستن نیلسون جونیور، رناتو داسیلویرا، مانوئل فرناندز و الویس کامسوبا به سپاهان تصمیم گرفت از هر 4 سهمیه بازیکن خارجی خود استفاده کند اما در نقل و انتقالات زمستانی مورایس از عملکرد فنی دا راضی نبود. سیلویرا و نام او در لیست مازاد او گنجانده شود. پس از جدایی این مدافع برزیلی، سپاهانی ها برای به خدمت گرفتن یک وینگر برزیلی رفتند و با ایگور کاتاتو به توافق رسیدند.

مورایس برای فصل جدید با توجه به عملکرد بازیکنان خارجی تیمش در فصل گذشته قصد دارد اوضاع را متزلزل کند و گفته می شود هیچ یک از بازیکنان خارجی فصل گذشته در لیست سپاهان در لیگ بیست و دوم باقی نمی مانند. البته شایعاتی مبنی بر ادامه همکاری با نیلسون جونیور وجود دارد اما احتمال جدایی او نیز وجود دارد. خوزه مورایس می خواهد از این سهمیه (1+5) برای بازیکنان خارجی استفاده کند که طبق قانون جدید یکی از سهمیه های خارجی سپاهان را پر کرد.

آیا مهاجم جدید از آفریقا خواهد آمد؟

خوزه مورایس که فصل گذشته الویس کامسوبا و ایگور کاتاتو را در لیست خود در فاز هجومی داشت اما نتوانستند به عنوان وینگر عملکرد خوبی داشته باشند، از مدیران باشگاه سپاهان خواست تا برای تقویت ترکیب خود به خط حمله بروند و مهاجم هدف را به خدمت بگیرند. آنها می خواستند یک بازیکن خارجی برای این پست بیاورند. فایستون میل، مهاجم 29 ساله کنگو، گزینه سرمربی پرتغالی سپاهان برای پیوستن به خط مهاجم شانس طلایی اصفهانی است.

میل سابقه بازی در لیگ های تانزانیا و کنگو را دارد و در حرفه او گلزنی در جام کنفدراسیون آفریقا و جام باشگاه های آفریقا است. این مهاجم باتجربه فصل گذشته موفق شد در 18 بازی 14 گل به ثمر برساند و 3 پاس گل نیز به ثبت برساند. نکته جالب در مورد مهاجم مورد نظر سپاهانی ها داشتن 5 بازی ملی برای تیم ملی کنگو است که مشکلی برای حضور در فوتبال ایران نخواهد داشت. البته انتقال فایستون میل به سپاهان هنوز نهایی نشده و بررسی های نهایی برای جذب او در حال انجام است و احتمال رد شدن انتقال مایل وجود دارد.

این در حالی است که سپاهانی ها در تلاش برای جذب مهاجم کنگویی هستند که در روزهای اخیر با کاوه رضایی نیز مذاکره کرده است. در شرایطی که شهریار مقانلو همچنان یک فصل دیگر با سپاهان قرارداد دارد و نام عیسی مرادی نیز در لیست پوشان طلایی به چشم می خورد. به نظر می رسد در صورت جذب مایل و رضایی، سپاهانی ها دیگر خریدی در پست فوروارد نخواهند داشت. البته آنها برای جذب کاوه رضایی مردد هستند و بی صبرانه منتظر رای اعتراض باشگاه تراکتورسازی علیه او هستند و گفته می شود در صورت عدم امضای قرارداد با کاوه رضایی، یک مهاجم خارجی دیگر به لیست سپاهان اضافه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید