انهدام شبکه فساد مالی سازمان یافته در محور کهگیلویه و بویراحمد

ساعت: 17:49
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795552

در پی کار شورای راهبردی مبارزه با مفاسد اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد، شبکه سازمان یافته فساد در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان منهدم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز رسیدگی به فساد در داخل و خارج قوه قضاییه جدیتر از گذشته است، این موضوع مورد توجه رئیس قوه قضاییه در جلسه شهریورماه شورای عالی قضایی است. 6 حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی در این خصوص تاکید کرد: قوه قضاییه علاوه بر مبارزه با فساد در ابعاد مختلف با کوچکترین تخلفات و فساد در مجموعه خود برخورد می کند و تمام تلاش خود را برای افزایش انضباط سازمانی به کار بسته است.

همانطور که آمارها و گزارش ها نشان می دهد، مبارزه با فساد بویژه مفاسد اقتصادی و مبارزه با متخلفان بیت المال در دوره «تحول و تعالی» با شدت بیشتر و رویکردهای تخصصی و فنی در دست اقدام است و یکی از سیاست های اصلی قوه قضاییه در این زمینه است. دوره مبارزه با فساد و زمینه های فساد است.

«شورای راهبردی مبارزه با مفاسد اقتصادی» در استان کهگیلویه و بویراحمد که با مشارکت نهادهای مرتبط تشکیل شده است، وظیفه مبارزه با مصادیق مبارزه با مفاسد اقتصادی در این استان را بر عهده دارد. این شورا به صورت ماهانه مناطق و آسیب های ناشی از مفاسد اقتصادی در این ولایت را شناسایی می کند و در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته است.

از جمله این موفقیت ها؛ شناسایی شبکه سازمان یافته فساد در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد که پرونده آن به اتهام اختلاس، ارتشاء و فروش اموال عمومی در دادگاه عمومی و انقلاب یاسوج در حال رسیدگی است.

تمرکز بر اجرا و استرداد دارایی های بیت المال در موارد مهم یکی از محورهای شورای راهبردی مبارزه با فساد است. در این رابطه؛ با اقدام قاطع دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در صورت تملک غیرقانونی اموال بانک تجارت در گچساران بیش از 45 میلیارد تومان از محل ملک به بیت المال برگشت داده شده است.

همچنین در راستای فعالیت های شورای راهبردی مبارزه با فساد اداری، دلالان و دلالان با سوء استفاده از وضعیت مردم، مرتکب اعمال مجرمانه ای که منجر به حیف و میل اموال عمومی به ارزش 300 میلیارد ریال شد، دستگیر و روانه زندان شدند.

پرونده تخلف در توزیع مایحتاج عمومی موضوع بیش از هزار تن کود شیمیایی به ارزش بیش از 5.5 میلیارد تن در جریان ارتکاب جرم در دادگاه عمومی و انقلاب یاسوج به منظور مبارزه با مفاسد اقتصادی و متعاقب آن شورای راهبردی «فساد» “در دست بررسی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید