انواع کفپوش چند منظوره سالن ورزشی چیست؟


ساعت: 18:36
تاریخ انتشار: 1301/09/22
کد خبر: 1917692

کفپوش چند منظوره در سالن های ورزشی که معمولا ورزش های مختلفی در آنها برگزار می شود استفاده می شود این نوع کفپوش ها بسیار بادوام بوده و برای ورزش های مختلف قابل استفاده است. از طرفی این نوع کفپوش می تواند وزن هر نوع وسیله ورزشی را تحمل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کف سالن ورزشی چند منظوره در واقع پوشش بسیار مناسبی برای کف سالن های ورزشی و باشگاه هایی است که در آن انواع ورزش ها برگزار خواهد شد. طراحی این کیس ها به گونه ای است که می توان از آنها برای بسیاری از فعالیت ها و ورزش ها استفاده کرد. به نوعی در مقابل فعالیت های ورزشی مختلف و وسایل ورزشی مختلف مقاومت بالایی از خود نشان خواهند داد. در این مقاله به طور کامل با انواع کفپوش سالن ورزشی ما با چند منظوره آشنا خواهیم شد:

کفپوش چند منظوره سالن بدنسازی چیست؟

کفپوش چند منظوره در سالن های ورزشی که معمولا ورزش های مختلفی در آنها برگزار می شود استفاده می شود این نوع کفپوش ها بسیار بادوام بوده و برای ورزش های مختلف قابل استفاده است. از طرفی این نوع کفپوش می تواند وزن هر نوع وسیله ورزشی را تحمل کند. بطور کلی کف چند منظوره برای سالن های بدنسازی انواع مختلفی دارند.

آشنایی با انواع کفپوش چند منظوره سالن های ورزشی

نوع کفپوش مورد استفاده بسته به نوع ورزشی که در سالن انجام می شود و اینکه محیط استادیوم سرپوشیده یا بیرونی است متفاوت خواهد بود. به طور کلی این دسته از کفپوش ها را در انواع مختلفی می توان یافت که در زیر به سه مورد از مهمترین آنها اشاره می شود:

1. کفپوش پی وی سی

پوشش های کفپی وی سی آنها یکی از انواع کفپوش های ورزشی چند منظوره هستند که در واقع از نوعی پلیمر ترموپلاستیک برای ساخت آنها استفاده می کنند. این نوع کفپوش به دلیل مقاومت بالا در برابر حریق، وزن سبک و همچنین قابلیت جذب ضربه و خاصیت ارتجاعی، انتخابی عالی برای کف سالن های بدنسازی است. در واقع این نوع کفپوش باعث کاهش صدمات وارده به ورزشکاران خواهد شد.

این نوع کفپوش انتخابی عالی برای زمین های والیبال، بسکتبال و فوتسال می باشد. هزینه کفپوش سالن فوتسال باعث شده تا بسیاری از افراد کفپوش پی وی سی را به دلیل قیمت مناسب انتخاب کنند.


e4f5e26b 689a 4124 a1fa ff7d5c671620 خبر خاکستری

2. کفپوش پلی اورتان

از دیگر کفپوش های کاربردی و چند منظوره برای سالن های بدنسازی می توان به کفپوش پلی اورتان اشاره کرد. این کفپوش دارای بالاترین مقاومت در برابر سایش بوده و همچنین دارای سطحی زیبا و براق می باشد. این کفپوش ماهیتی پلاستیکی یا پلیمری دارد. کفپوش چند منظوره پلی اورتان را نیز می توان عایق حرارتی بسیار خوبی دانست.

3. کفپوش گرانول


برای تهیه کف گرانول از گرانول، چسب مایع kore143a و از رنگ پودری استفاده می شود. این نوع کفپوش دارای دو قسمت زیره و رویه می باشد و فقط رویه آن رنگ می شود.

این نوع کفپوش برای مهدکودک ها و زمین های بازی نیز یک انتخاب عالی است باشگاه های ورزشی در نظر گرفته شده است. با استفاده از این نوع کفپوش ها می توان بدون نیاز به تعمیر کفپوش، سطحی صاف و مناسب در یک باشگاه ورزشی ایجاد کرد و از طرفی ایمنی خوبی را برای ورزشکاران فراهم کرد.

مزایای استفاده از کفپوش چند منظوره چیست؟

استفاده از کفپوش چند منظوره برای سالن های بدنسازی فواید زیادی دارد که در زیر به ۷ مورد از مهم ترین مزایای استفاده از انواع کفپوش های چند منظوره اشاره می شود:

1. دمپر

کفپوش چند منظوره استحکام ضربه بالایی دارد و بنابراین ورزشکاران را از آسیب محافظت می کند.

2. در حین ورزش و فعالیت حرکت نمی کند

به لطف تسکین پشت، این سطوح به طور کامل به زمین می چسبند و در حین فعالیت ورزشکاران به هیچ وجه حرکت نمی کنند.

3. بسیار بادوام است

اگر این کفپوش ها از مواد پایدار ساخته شوند، قطعا دوام و ماندگاری بالایی خواهند داشت و از طرفی تنوع رنگ خوبی نیز دارند. ماندگاری رنگ نیز با این کفپوش ها بسیار رضایت بخش است.

4. مقاوم در برابر آتش است

مقاومت در برابر آتش کف سالن های ورزشی چند منظوره نیز بسیار بالا است. بنابراین در این راستا امنیت ورزشکاران به خوبی تامین خواهد شد.

5. انعطاف پذیر است

خاصیت انعطاف پذیری و استحکام بالا در برابر فشار باعث شده این نوع کفپوش نقش بسیار موثری در افزایش عملکرد ورزشکاران داشته باشد.

6. به کاهش خستگی ورزشکاران کمک می کند

استفاده از فناوری های نوین در تولید کفپوش های چند منظوره استرس، خستگی و آسیب های ورزشکاران را به حداقل رسانده است. این سطوح با جذب ضربه ایمنی ورزشکاران را به میزان قابل توجهی افزایش خواهند داد.


45e0c27f 8bab 4b6f 84d3 6c917affc574 خبر خاکستری

7. ضد آب است

کف سالن های چند منظوره معمولا ضد آب هستند. بنابراین مقاومت بسیار خوبی در برابر لکه ها، سایش و استفاده شیمیایی از خود نشان می دهند.

هزینه کفپوش چند منظوره سالن های ورزشی


یکی از موارد مهم در مورد خرید کفپوش سالن های ورزشی چند منظوره باعث جلب توجه مردم، قیمت این کفپوش ها می شود. مطمئناً قیمت عامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب کفپوش خواهد بود. اما به طور کلی نمی توان برای کفپوش چند منظوره قیمت مشخصی تعیین کرد. مثلا قیمت کفپوش لاستیکی نورد ممکن است با قیمت پارکت پی وی سی متفاوت باشد. بنابراین فاکتورهای مختلفی مانند اندازه سالن مورد نظر، ضخامت مورد انتظار کفپوش، جنس کفپوش و … را باید در قیمت در نظر گرفت. وقتی صحبت از کفپوش لاستیکی به میان می آید، ممکن است به محصولی از لاستیک و لاستیک ماشین فکر کنید! باید بدانید که این تصور اشتباهی است! کفپوش لاستیکی را می توان از مواد مختلفی تهیه کرد. موادی که در آنها اجزای لاستیکی نیز دخیل هستند. با این حال، جنسیت متفاوتی نسبت به لاستیک خودرو دارد!


اورتان به عنوان یکی از مواد پرکاربرد برای تولید کفپوش لاستیکیمحصول مهمی محسوب می شود. این محصول را می توان با لاستیک طبیعی و مصنوعی ترکیب کرد و به انتخابی مناسب تبدیل شد. علاوه بر این، گرانول به عنوان یکی دیگر از ترکیبات مورد استفاده در کفپوش لاستیکی نیز شناخته می شود.

بنابراین باید انتظارات خود را به خوبی تعیین کنید و همچنین مشخص کنید که چه بودجه ای برای کفپوش سالن ورزشی اختصاص داده اید. این کار به شما کمک کرده است که به راحتی بهترین کفپوش چند منظوره سالن ورزشی را در بین گزینه های موجود به دست آورید.

بهترین کفپوش ورزشی چند منظوره را بخرید

هنگام انتخاب بهترین کفپوش چند منظوره سالن بدنسازی، پس از تعیین شرایط، خرید از یک فروشگاه معتبر بسیار مهم است. این به شما کمک می کند تا از قیمت و کیفیت صحیح کفپوشی که خریداری کرده اید مطمئن شوید.

شرکت گمان تازه جاوید یکی از بهترین و معتبرترین تولیدکنندگان می باشد انواع کفپوش سالن های ورزشی چند منظوره است. به همین دلیل این امکان را دارید که از طریق این شرکت به راحتی بهترین کفپوش سالن ورودی مورد نظر را تهیه کنید. همچنین از طریق این شرکت قادر خواهید بود برای تهیه بهترین گزینه مشاوره رایگان دریافت کنید.



دیدگاهتان را بنویسید