انواع گوشت قرمز در روزهای پایانی سال با قیمت مناسب عرضه می شود


ساعت: 16:04
تاریخ انتشار: 1400/11/14
کد خبر: 1807108

مدیر جهاد کشاورزی تجارت داخلی وزارت جهاد کشاورزی از عرضه گوشت قرمز با قیمت مناسب در روزهای پایانی سال در راستای تنظیم بازار خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم زارع مدیر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی افزود: گوشت دولتی و گرم گوسفندی توسط شرکت پشتیبانی امور دام در روزهای پایانی سال و نوروز در تهران توزیع می شود.

مدیر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد که قیمت گوشت قرمز منجمد حدود 15 درصد کمتر از قیمت گوشت گرم در بازار باشد.

زارع با بیان اینکه گوشت قرمز داغ نیز با قیمت مناسب عرضه می شود، گفت: گوشت مرغ منجمد بر اساس همان قیمت مصوب قبلی شرکت پشتیبانی امور دام در بازار توزیع و قیمت گوشت قرمز در کارگروه نظارتی. بازار به زودی نهایی و تایید خواهد شد. اتفاق می افتد.


گوشت قرمز کم نیست

وی گفت: کمبود گوشت قرمز وجود ندارد. وی ادامه داد: امسال با مازاد کشتار و عرضه گوشت قرمز مواجه هستیم و برای تامین ذخایر استراتژیک اولویت خرید گوشت تولیدی در کشور است و در صورت عدم امکان تولید داخلی، شرکت پشتیبانی دام اقدام به واردات می کند.

زارع با اشاره به اینکه دولت ابزارهایی برای کنترل قیمت کالاها در اختیار دارد و یکی از آن ابزارها بازاریابی به موقع محصولات است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی با همکاری و مذاکره با وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است تا بازار محصولات اساسی در ایام نوروز را تنظیم کند. سازمان های. “

مدیر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: این وزارتخانه در جلسات شرکت های گوشتی پیشنهاد کاهش قیمت را داده است.

زارع در خصوص برخی شایعات پیرامون گرانی گوشت قرمز گفت: دلالان با شایعه پراکنی در فضای مجازی، ایجاد التهاب و تشویق مردم به خرید و هجوم به بازار، می خواهند به نوعی قیمت گذاری و درآمدزایی کنند و به اهداف خود برسند و این امر به این صورت است. تا زمانی که کمبود گوشت قرمز در کشور وجود نداشته باشد و قیمت ها مشخص باشد.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی سالانه یک میلیون و 200 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید و در بازار داخلی عرضه می شود.

بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد که قیمت هر کیلوگرم لاشه گوشت گاو و گوسفند بین 100 تا 150 هزار تن و تفاوت آن بین 160 تا 200 هزار تن است.

انتهای پیام/



منبع: وزارت کشاورزی

دیدگاهتان را بنویسید