انگلستان از برگزاری انتخابات عمومی زودهنگام نجات یافت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پی استعفای بوریس جانسون از سمت نخست وزیری انگلیس و معرفی تعدادی از سیاستمداران حزب محافظه کار برای جانشینی وی، دولت لندن درخواست رای اعتماد کرده است.

با این حال، اعضای کمیته پارلمانی حزب محافظه کار، معروف به “کمیته 1922” حامی وزرای کابینه، با رای اعتمادی که دولت جانسون برای جلوگیری از برگزاری انتخابات عمومی در انگلیس درخواست کرده بود، موافقت کردند.

به گزارش رویترز، حزب کارگر خواستار جایگزینی فوری جانسون توسط یک رهبر موقت تا انتخاب جانشین وی توسط حزب محافظه کار در اوایل سپتامبر شده است.

بر اساس این گزارش، حزب کارگر خواستار رای اعتماد هم به دولت و هم به جانسون شد تا او را زودتر برکنار کند، اما دولت نپذیرفت و آن را غیرضروری دانست.

به گزارش رویترز، برخلاف درخواست حزب کارگر، حزب محافظه کار با اشاره به اینکه جانسون پیش از این استعفای خود را اعلام کرده است، خواستار رای اعتماد به دولت شده است.

دولت انگلیس با 349 رای موافق و 238 رای اعتماد به این کشور رای اعتماد گرفت.

جانسون پس از استعفای حداقل 50 نماینده مجلس و مقامات دولتی استعفای خود را اعلام کرد. دومینوی استعفاها پس از افشای افشاگری ها مبنی بر اینکه جانسون کریس پینچر را به عنوان یک مقام ارشد در حزب محافظه کار منصوب کرد، علیرغم اینکه می دانست در سال 2019 به اتهام آزار جنسی تحت تعقیب است، آغاز شد. پینچر پس از اینکه فاش شد در 29 جولای از دو زن سوء استفاده جنسی کرده است، استعفا داد.

این رویدادها آخرین رسوایی بود که جانسون را در بر گرفت. چند ماه پیش انتشار اخباری در رسانه‌ها مبنی بر اینکه دفتر نخست‌وزیر انگلیس در بحبوحه محدودیت‌های کرونا جشن‌های اول ماه مه را برای مردم ترتیب داده است، جانسون را در آستانه رای عدم اعتماد به پارلمان قرار داد، اما دولت او موفق شد. برای زنده ماندن از این سرنوشت

در عین حال، نظرسنجی ها نشان می دهد که «پنی موردانت» وزیر دفاع سابق و وزیر بازرگانی فعلی بریتانیا بیشترین شانس را برای رهبری حزب محافظه کار و نخست وزیری این کشور دارد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید