اهالی روستای میتگان از نبود آب آشامیدنی پایدار گلایه دارند


ساعت: 13:50
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903680

یکی از نیازهای زندگی هر جامعه ای، داشتن آب آشامیدنی پایدار و سالم است تا مردم برای به دست آوردن این آب سالم رنج و زحمت نکشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ؛ ماجرای غم انگیز کمبود آب در شبکه آبرسانی روستای میتگان از توابع شهرستان سرباز سال هاست مطرح می شود، معضلی که برای مسئولان امری عادی شده و آن ها را در دامان بیشتر فرو برده است. رنج و عذاب

این معضل که هر ساله در روستای میتگان بیشتر نمایان می شود، در نهایت منجر به آبرسانی سیار با تانکر در بین اهالی می شود، مشکلی که هزینه های گزافی را بر دوش خانوارها ایجاد کرده و اکنون خواستار رفع این مشکل از سوی مسئولان هستند. مسئله.

یکی از اهالی روستا در گفت و گو با خبرنگار ما بحران آب را مشکلی دانست که چه در تابستان و چه در زمستان در این منطقه وجود ندارد و افزود: مشکل کم آبی روستای میتگان مربوط به یک یا دو روز نیست. و تبدیل به یک مشکل طولانی مدت شد.

به گفته یکی دیگر از اهالی، لوله کشی آب شرب در روستای میتگان در سال 1388 ساخته شده است اما پس از 12 سال نه مخزن و نه چاهی وجود دارد و باید از قنات ها آب شرب تهیه کنیم.

مصطفی سیاسر پیمانکار پروژه های جهاد آبفای سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: روستای میتگان شهرستان سرباز دارای شبکه قدیمی است که در زمان جهاد سازندگی، شرکت آب و فاضلاب بر اساس اعتباراتی که در اختیار آنها قرار داده است، اجرا شده است. اطلاع رسانی شد و برای بهبود شبکه توزیع روستا برنامه ریزی آبرسانی کرده ایم.

وی افزود: شبکه توزیع روستا به طور کامل تکمیل شده و لوله کشی جدید انجام شده است، برای روستا چاه حفر شده اما مخالفت های اجتماعی وجود دارد، در سال های گذشته به دلیل مخالفت های اجتماعی نسبت به مکان یابی این پروژه به تاخیر افتاد. چاه و این ایرادات سال گذشته برطرف شد.

به گفته این مسئول؛ با اقدامات بعدی شرکت آب، فرماندار و بقیه بخشداران و مسئولین روستا، فضایی برای احداث اتاقک بالای چاه و مخزن ذخیره و همچنین بقیه قسمت ها در نظر گرفته شد. خط انتقال پیمانکار پارسال.

سیاسر تصریح کرد: پیمانکار ساخت مخزن در حال کار است، میلگرد آماده شده، بتن ریخته می شود، دسترسی امن است، خط برگشت مخزن تکمیل شده است.

وی بیان کرد: بخشی از روستا از شبکه قدیم آب دارد اما برخی از اهالی از قنات آب می گیرند و 6 کیلومتر شبکه توزیع به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید