اهدای 600 سری جهیزیه به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) / پرداخت 68 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی


ساعت: 13:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910854

مسئول سازمان بسیج سپاه قم با اشاره به اینکه بیش از 300 هزار فعالیت خدماتی به نام شهدای استان انجام شده است، گفت: مطابق آخرین کنگره شهدای استان قم، تمرین اهدای 600 جهیزیه به نیازمندان در روز میلاد حضرت زینب (س).

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، علیرضا ایراندوست ظهر امروز در نشست خبری خود در خصوص فعالیت های بسیج سازندگی در کنگره ملی شهدای استان قم اظهار داشت: بسیج سازندگی در کنگره ملی شهدای استان قم مسئولیت دبیری کمیته خدمات را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: این کمیته از اوایل دهه 1400 به صورت جدی کار خود را آغاز کرد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قم با اشاره به کتابچه هر 60 شهید خدمت، گفت: تمامی فعالیت های بسیج سازندگی در کتابچه ای با عنوان هر شهید 60 خدمت تدوین شده است که در طی این مدت به ایشان تقدیم شد. دیدار با رهبر معظم انقلاب
وی افزود: بسیج سازندگی در بسیاری از عرصه ها فعال است. ساخت و تعمیر 251 مسکن مستضعفین، اهدای 170 هزار بسته معیشتی به نیازمندان استان، اهدای بیش از دو هزار جهیزیه به مستمندان تا پایان سال، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، اهدای لوازم التحریر. ، تعمیر رایگان لوازم خانگی، تغذیه، مبارزه با کرونا، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و برگزاری کلاس های آموزشی از جمله این اقدامات است.
ایراندوست با اشاره به بحث اشتغال زایی گفت: بسیج سازندگی در راستای اشتغالزایی یک هزار و 478 شغل ایجاد کرده است که از این تعداد 619 شغل مستقیم و 859 نفر غیر مستقیم است. همچنین 68 میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در این ارتباط 80 نیروگاه خانگی راه اندازی شده است.
یکی از مسئولان سازمان بسیج سازندگی سپاه قم با اشاره به آبرسانی به روستاها خاطرنشان کرد: به 18 روستای محروم به طول 25 کیلومتر آبرسانی شده است. همچنین در این ارتباط 5 مخزن برای تامین آب در حال ساخت است.
وی بیان کرد: برای رفع گلوگاه های تولید 2500 مورد مشاوره در اختیار کارگاه ها و کارخانه ها قرار گرفته است. لازم به ذکر است تمامی این خدمات به نام شهدا بوده است.
ایراندوست همچنین افزود: بر اساس آخرین کنگره شهدای استان قم رزمایش اعطای جهیزیه به نیازمندان برگزار می شود که در این رزمایش 600 ست جهیزیه به نیازمندان اهدا می شود که 400 ست آن توسط سازمان تامین اجتماعی تامین شده است. قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و 200 بسته توسط کمیته امداد تهیه شد.
وی گفت: این مشق و اهدای جهیزیه در روز میلاد حضرت زینب (سلام الله علیها) انجام می شود. ارزش این جهیزیه ها 26 میلیون تومان است که 20 میلیون آن توسط سپاه و 6 میلیون تومان از خیرین و افراد پرداخت شده است.

برگزاری جشنواره ادبی و هنری جهاد ندیر
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قم با اشاره به برگزاری جشنواره ادبی و هنری جهاد نرادی گفت: این جشنواره از اول آذرماه با افتتاح سایت فعالیت خود را آغاز می کند.
وی ادامه داد: آخرین مهلت ارسال آثار 24 آذرماه است و داوری آثار 1 باخمن انجام می شود و پس از 22 باخمن مراسم اختتامیه و معرفی آثار برتر برگزار می شود.
ایراندوست با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشنواره استعدادیابی ارتقای تیم سازی و عقلانی سازی در عرصه جهاد است، گفت: پس از اعلام آثار برتر، سه طرح برتر مورد حمایت ویژه قرار خواهند گرفت.
وی گفت: اول آذرماه همایش سرآمدان اقتصاد مقاومتی را برگزار می کنیم. گروه های جهادی مرتبط با فعالیت های اقتصادی مقاومت در این همایش حضور دارند و 5 طرح رونمایی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید