پرداخت 3850 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در استان کرمانشاه


ساعت: 12:45
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920386

مدیرکل دفتر جذب و پشتیبانی سرمایه گذاری استان کرمانشاه بیان کرد؛

مصطفی مشاهانی گفت: در مجموع حدود 3 میلیارد و 850 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در استان کرمانشاه با نرخ سود 4 درصد پرداخت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی مشاهانی در گفتگو با خبرنگار شبکه خبر مرصاد اظهار داشت: وجوه اشتغالزایی از دو منبع تبصره های مواد 16 و 18 پرداخت می شود که تبصره ماده 16 به صورت قرض الحسنه است. و حمایت از ایجاد مشاغل واحدهای کوچک انفرادی و تبصره 18 نیز با چهار درصد کارمزد به متقاضیان انفرادی و متقاضیان کارفرما قابل پرداخت است.

وی میزان پرداختی تسهیلات اشتغالزایی استان کرمانشاه در قالب ماده 16 در سال گذشته را 780 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: حداکثر تسهیلات اشتغالزایی انفرادی 100 میلیون تومان بوده و همچنین اعتبار خاصی برای کارفرمایان وجود نداشته است.

مدیرکل دفتر جذب و پشتیبانی سرمایه گذاری منطقه کرمانشاه گفت: در سال جاری اعتبارات اشتغالزایی در قالب تبصره 16 در دو قسمت اول و دوم پرداخت شد که قسمت یک شامل دو نهاد حمایتی کمیته همیاری و سازمان بهزیستی.

پرداخت 925 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی توسط کمیته امداد

به گفته مشاهانی، سهم پرداختی وجوه اشتغالزایی به متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد و نیازمندان 925 میلیارد تومان است، همچنین امسال شاهد پرداخت وجوه اشتغالزایی در قالب کارفرمایان بودیم.

وی افزود: در ابتدا مبلغ تسهیلات کارفرمایی دو میلیارد تومان اعلام شده بود اما بر اساس تغییرات نهایی ابلاغی تحت عنوان پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در تبصره ماده 16 این مبلغ به چهار میلیارد تومان افزایش یافت. سقف 150 میلیون تومان برای پرداخت تسهیلات به افراد در رده شرط بسیار خوبی است تا کارفرمایان و واحدهای تولیدی که ارائه کرده اند بتوانند از این تسهیلات با نرخ سود پایین استفاده کنند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: کارفرمایان باید در ازای پرداخت اعتبارات اشتغالزایی بالغ بر چهار میلیارد تومان برای 26 نفر شغل ایجاد کنند.

مشاهانی تصریح کرد: بر اساس دو تبصره ماده 16، سهام استان در اختیار هیئت برنامه ریزی است و شاهد اعطای دو هزار و 514 میلیارد تومان اعتبار به استان بوده ایم که نسبت به سال گذشته سه برابر شده است. سال قبل

وی افزود: در شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه سازمان هایی مانند جهاد کشاورزی، سازمان صومات، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان فنی و حرفه ای، بنیاد برکت، بنیاد شهید، بنیاد علوی، بسیج مستضعفین، سازمان امور عشایر، صدا و سیما حضور دارند. . فرآورده های نفتی، سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد کرامت بر اساس دو تبصره ماده 16 موظف به پرداخت وجوه اشتغالزایی شدند.

مشاهانی تصریح کرد: بخش عمده ای از فعالیت های اشتغال زایی به مهارت آموزی سربازانی که خدمت سربازی خود را به پایان رسانده اند و دارای کارت مهارت آموزی از نیروهای فنی و حرفه ای و یا نیروهای مسلح هستند، اختصاص دارد، بنابراین سهم قابل توجهی از اعتبارات مربوط به جذب شرکت ها یا کارخانه های جات است. برای استخدام این سربازان آموزش دیده.

وی بیان کرد: در مجموع حدود سه هزار و 850 میلیارد تومان از اعتبارات اشتغالزایی در استان کرمانشاه با نرخ سود چهار درصد پرداخت شده که رقم قابل توجهی برای اشتغالزایی جوانان است.

مشاهانی گفت: بر اساس تبصره ماده 18 تسهیلات اشتغالزایی با سود 10 درصد و یارانه 8 درصدی دولت پرداخت می شود، سهم استان کرمانشاه در سال قبل 1220 میلیارد تومان بود اما در چند ماه آخر سال 1400 سهم شناور افزایش یافت و با همکاری بانک ها، سازمان صمت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جهاد کشاورزی و راهداری و حمل و نقل جاده ای در مجموع 1.363 میلیارد تومان اعتبار جذب شد که رشد 112 درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل دفتر جذب و پشتیبانی سرمایه گذاری استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: امسال بر اساس بند الف تبصره ماده 18، دو هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار به تمام استان ها توزیع شد، بنابراین در مراحل بعدی، سهم استان بسیار بیشتر خواهد شد.

مشاهانی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید به صنعت و تولید، کشاورزی و دامپروری کمک کنند تا بلافاصله پس از ابلاغ اعتبارات مذکور، اعتبارات ایجاد اشتغال شود که در استان کرمانشاه تأثیر مثبت خواهد داشت.

وی افزود: تمامی بانک های دولتی و خصوصی بر اساس تبصره مواد 18 و 16 سهام دارای سیستم پرداخت هستند که با کارمزد کمتری اعلام می شود.

مشاهانی خاطرنشان کرد: بانک ها باید برای بررسی صلاحیت وام گیرندگان وقت بگذارند که این امر مشکلاتی را برای وام گیرندگان ایجاد می کند و البته در برخی موارد وام گیرندگان برای بانک ها مشکل ایجاد می کنند اما در استان کرمانشاه حداقل مشکلات وجود دارد.

وی افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در استان کرمانشاه در فصل پاییز 13.6 بوده که البته سطح فصلی موقتی است و احتمال افزایش بیشتر در اواخر فصل زمستان وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید