کریدور اصلی ترانزیتی محور جنوب شرق وابسته به اعتبارات است/ تکمیل بزرگراه میرجاوه – زاهدان – بم 3850 میلیارد نیاز دارد!


ساعت: 15:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910929

بیش از یک دهه انتظار برای تکمیل یک بزرگراه را بازگو می کند.

در عین حال نزدیک به 15 سال از تحقق بزرگراه میرجاوه – زاهدان – بامزمان می گذرد که تکمیل باند دوم آن منوط به سه هزار و 850 میلیارد تومان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، محور مواصلاتی میرجاوه – زاهدان – بم یکی از کریدورهای اصلی ترانزیتی در محور جنوب شرق است که نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه دارد.

آغاز این مسیر مهم راهبردی استان از سال 1385 آغاز شده و تاکنون 94 کیلومتر باند دوم در این مسیر احداث و به بهره برداری رسیده است و در حال حاضر 38 کیلومتر باند دوم در حال ساخت است.

بزرگراه میرجاوه – زاهدان – بم مهمترین محور شرق به غرب استان است که نقش اقتصادی مهمی در توسعه ترانزیت کالا از شرق آسیا به آسیای میانه دارد. تکمیل آن هنوز در پیچ و خم اعتبارات است

مهدی پارسی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مطالبات پیمانکاران بزرگراهی در مسیر میرجاوه، زاهدان – بم به بیش از 100 میلیارد تومان رسیده است، گفت: در حال حاضر بیش از 100 میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران بزرگراه در مسیر میرجاوه است. 26 کیلومتر از این جاده مهم ترانزیتی استان در صورت آزادسازی به موقع وام ها تا پایان سال آماده بهره برداری می شود.

به گفته وی؛ طول کل محور ارتباطی میرجاوه – زاهدان – بم 298 کیلومتر است که تاکنون 94 کیلومتر باند دوم در این مسیر ساخته و به بهره برداری رسیده است و در حال حاضر 38 کیلومتر از باند دوم در دست اجراست.

این مقام مسئول ادامه داد: در حالی که توسعه زیرساخت ها به ویژه بزرگراه یکی از الزامات مهم رشد اقتصادی و افزایش رفاه عمومی است و سرمایه گذاری در آنها موجب تحریک فعالیت های اقتصادی و با کاهش هزینه های تجارت و حمل و نقل می شود. این واگذاری موجب ارتقای رقابت پذیری و در نهایت حمایت از توسعه و رشد اقتصادی می شود و این اداره کل تلاش جهادی خود را بر توسعه شاخص ها متمرکز کرده است تا بتوانند میانگین راه ها و بزرگراه های این استان را به حد مطلوب برسانند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه در سه سال گذشته اقدامات ارزنده ای در توسعه راهداری استان انجام شده است که در تاریخ استان بی سابقه بوده است. ، و خاطرنشان کرد: با تخصیص به موقع اعتبار تا پایان سال جاری، علاوه بر بزرگراه تکمیل محور زاهدان – نصرت آباد و قطعه پرتردد کمربندی غربی زاهدان، 10 کیلومتری زاهدان – میرجاوه. جاده برای اولین بار تقسیم می شود.

پارسی تاکید کرد: برای تکمیل مسیر دوم میرجاوه، محور مواصلاتی زاهدان – بم در مجموع 3 هزار و 850 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید