آغاز آسفالت 10 کیلومتری بزرگراه زاهدان – بم / کریدور ترانزیتی که در رونق اقتصادی منطقه نقش دارد.


ساعت: 13:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۳
کد خبر: 1805449

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات آسفالت 10 کیلومتری محور زاهدان – بم همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عطاولا اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در گفتگو با عصرهامون گفت: طول کل مسیر ارتباطی زاهدان – بم در حوزه استحفاظی این اداره 186 کیلومتر است که 80 کیلومتر بزرگراه مورد استفاده قرار گرفته است. تا حالا. .

وی ادامه داد: همچنین 22 کیلومتر بزرگراه در این مسیر در حال ساخت است که تکمیل و بهره برداری از آن به بیش از 70 میلیارد تن اعتبار نیاز دارد.

این مسئول گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده 10 کیلومتر از مسیر دوم مسیر زاهدان – بم تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی هزینه ساخت هر کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان را به طور متوسط ​​بین 10 تا 12 میلیارد تن عنوان کرد و گفت: برای تبدیل 84 کیلومتر باقی مانده از مسیر ترانزیتی استان به بزرگراه، نیاز به اختصاص بیش از 1 بزرگراه داریم. تریلیون تن اعتبار . .

اکبری خاطرنشان کرد: محور مواصلاتی زاهدان – بم یکی از کریدورهای اصلی ترانزیتی در محور جنوب شرق است که توسعه آن نقش مهمی در رونق اقتصادی سیستان و بلوچستان و کشور دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید