22 کیلومتری باند دوم محور ترانزیتی زابل

ساعت: 14:17
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779190

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان:

اکبری گفت: هم اکنون 22 کیلومتر از باند دوم در دست ساخت در محور ترانزیتی و پرتردد زابل – زاهدان محدوده پل شیله در دست اجراست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عطاولا اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون گفت: طول محور مواصلاتی زابل – زاهدان حدود 200 کیلومتر است و تاکنون 120 کیلومتر بزرگراه در این مسیر ساخته و به بهره برداری رسیده است. .

وی ادامه داد: در حال حاضر 22 کیلومتر باند دوم در محدوده پل شیله (کریدور طوفان شن) در حال ساخت است و تنها 58 کیلومتر از کل محور در قالب قطعات 2 و 3 در حال ساخت است که انجام می شود. باقی مانده در تلاش می کنیم تا قبل از پایان سال جاری برای قطعه سوم این مسیر 27 کیلومتری مذاکره کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در تلاش هستیم تا سال آینده باقی مانده اعتبارات لازم برای باقیمانده بزرگراه زابل – زاهدان در قطعه (2) را به پیمانکار واگذار کنیم. می تواند گواهی امکان تکمیل ساخت بزرگراه در این مسیر مهم استان باشد.

اکبری هزینه ساخت هر کیلومتر باند دوم سیستان و بلوچستان را به طور میانگین بین 10 تا 12 میلیارد تن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر علاوه بر محور زابل – زاهدان، بزرگراه زاهدان – بم زاهدان نیز انجام می شود. خاش و همچنین زاهدان – بیرجند با هشت کارگاه راهسازی فعال 100 کیلومتر را طی می کند و برای بیش از 1200 نفر شغل توسط این اداره کل ایجاد شده است.

وی مهمترین مزیت استان را ترانزیت و تجارت در سند برنامه ریزی سیستان و بلوچستان دانست و افزود: موقعیت جغرافیایی خاص و مناسب مرز بین المللی میلک- چابهار به لحاظ همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان، فرصت های اقتصادی بی نظیر در و ایجاد ترانزیت خارجی برای استان که اهمیت توسعه راه و بزرگراه را دو چندان می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در 2 سال اخیر شاهد افزایش اعتبارات و توسعه چشمگیر بزرگراه سازی در این استان بوده ایم، تاکید کرد: استان تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت راه ها به کار گرفته است. با ساخت و ساز در بزرگراه ها و جاده های اصلی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید