وزش باد شدید 94 کیلومتری زابل را درنوردید/ 647 نفر راهی مراکز درمانی شدند

وزش باد شدید 94 کیلومتری زابل را درنوردید/ 647 نفر راهی مراکز درمانی شدند

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید با سرعت 94 کیلومتر در ساعت صبح امروز زابل را درنوردید و گرد و خاک ناشی از آن دید افقی را به 800 متر کاهش داد.

محسن حیدری گفت: وزش باد شدید با سرعت 94 کیلومتر بر ساعت صبح امروز زابل را درنوردید و گرد و خاک ناشی از آن دید افقی ایستگاه هواشناسی را به 800 متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به 65 کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی در ایستگاه هواشناسی را به 500 متر کاهش داد.

وی بیان کرد: تا پایان هفته وزش باد شدید و گرد و خاک در شمال استان پیش بینی می شود؛ در این مدت در زاهدان و سایر مناطق مرکزی و جنوبی استان وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت.

حیدری گفت: توصیه می شود در هنگام غبارآلود شدن هوا از حرکت غیرضروری بیماران تنفسی، سالمندان و کودکان خودداری شود. همچنین افزایش احتیاط هنگام رانندگی در جاده ها و حفاظت از گلخانه ها و محصولات کشاورزی و پرهیز از کار در ارتفاع از دیگر توصیه های ما پس از این شرایط نامساعد جوی است.

مجید مبی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز در گفت وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: پس از موج جدید وزش بادهای 120 روزه در منطقه سیستان از جمله پنج شهرستان زابل، زهک، هامون. ، هیرمند و نیمروز واقع در شمال این ولایت، مجموع مراجعه کنندگان به مراکز از 20 تیرماه 647 نفر در منطقه تحت درمان قرار گرفته اند که 88 نفر بستری و مابقی به صورت سرپایی مداوا شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید