اوج شرق شناسی و پیوند منافع تهران با کرملین را به جناب پوتین گزارش دهید!

اوج شرق شناسی و پیوند منافع تهران با کرملین را به جناب پوتین گزارش دهید!

روز جدید «سیاست شرق‌شناسی در ایران به جایی رسیده است که قبل از مذاکرات دوحه، وزیر خارجه روسیه به ایران می‌آید، یعنی این مذاکرات بدون حضور ما با اجازه ما است و بلافاصله پس از مذاکرات دوحه، تیم مذاکره‌کننده ایران برای گزارش و دریافت راهنمایی به مسکو خواهد رفت. بدون اینکه حسابی به مردم بدهد می رود».

سفر ناگهانی و اعلام نشده علی باقری، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران به مسکو پس از مذاکرات دوحه، بازتاب گسترده ای در فضای داخلی کشور داشت. این سفر بازتاب خوبی در افکار عمومی نداشت و منتقدان تاکید کردند که چرا مقامات کشور قبل از اطلاع رسانی و ارائه گزارشی از وضعیت مذاکرات به مردم، به مسکو گزارش دادند! و این در شرایطی است که رسانه ها و تحلیلگران خارجی فضای مذاکرات دوحه را منفی و ناموفق ارزیابی کردند.

سفر علی باقری به مسکو و دیدار با نمایندگان کرملین پس از پایان سفر حتی از سوی مقامات کشور اعلام نشد اما این روس ها بودند که پیشقدم شدند و اخبار و گزارش این سفر و دیدار را گزارش کردند. مردم ایران (اینجا بخوانید)

به دلیل این پنهان کاری و بی اطلاعی از اسرار مردم، افکار عمومی در حال شکل گیری است که تهران بدون مشورت و اجازه مسکو درباره مذاکرات برای از سرگیری برجام تصمیمی نخواهد گرفت. برخی نیز مدعی هستند که ایران مسئولیت اطلاع رسانی درباره از سرگیری مذاکرات برجام را به روس ها واگذار کرده است.

مقامات ما منافع ملی را به منافع روسیه گره زدند

علی مطهری نماینده سابق مجلس دهم نیز در توئیتی به این سفر واکنش نشان داد و نوشت: سیاست شرق شناسی در ایران به جایی رسیده است که وزیر خارجه روسیه قبل از مذاکرات دوحه به ایران می آید، یعنی این مذاکرات بدون حضور ما با اجازه ماست و بلافاصله پس از مذاکرات در دوحه، تیم مذاکره کننده ایرانی بدون گزارش به مردم برای گزارش و دریافت دستورالعمل به مسکو می رود. بدیهی است که روسیه نمی‌خواهد برجام و ایران وارد بازار نفت و گاز شوند، زیرا با هدفش برای حمله به اوکراین سازگار نیست. متأسفانه مسئولان ما منافع ملی را با منافع روسیه گره زده اند.

در عین حال در جریان مذاکرات وین نیز شاهد شکست روس ها بودیم و گفته می شد یکی از دلایل شکست مذاکرات در وین مسکو بود که اعلام کرد برجام بدون احیا نمی شود. تضمین منافع کرملین

به هر حال آنچه مسلم است افکار عمومی نسبت به روس ها تصویر مثبتی ندارند و مسئولان با این رفتارها و بی وفایی مردم را بر این عقیده تقویت می کنند و این موضوع باعث افزایش دیوار بی اعتمادی بین مردم و مردم خواهد شد. دولت.

دیدگاهتان را بنویسید