اوصولی: صحبتی از بازگشت کی روش نیست/افشاریان: VAR مدینه فاضله نیست!


ساعت: 18:22
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894225

اعضای هیات مدیره فدراسیون فوتبال پس از جلسه امروز اظهار نظر کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرنگار ورزشی دانا؛ اعضای هیات مدیره اتحادیه فوتبال انگلیس پس از دیداری که امروز با مهدی تاج و نواب جدید برگزار کردند، این اظهار نظر را مطرح کردند.

افشاریان: فوتبال ایران با VAR یک مشکل نیز وجود دارد

خداداد افشاریان پس از پایان جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: اعضای هیات رئیسه به ریاست مهدی تاج خیلی دوست دارند هیچکس گذشته را شخم بزند و به آینده نگاه کند. با توجه به بلوغی که تاج داشت، در جلسه احساس مثبتی دیدم، کامرانی فر و مجدی مورد تمجید قرار گرفتند، با توجه به اینکه مسابقات تیم ملی نزدیک است و افتتاحیه جام جهانی ایران را پیش رو داریم، صحبت هایی در مورد بانوان و مای شما مطرح شد. دست در دست هم راه برو و جلو برو

وی ادامه داد: در واقع باید بگویم به جایی رسیده ایم که دیگر نمی توانیم برای این موضوع وقت بگذاریم و برداشت ما از جلسه امروز این بود که جز همدلی و اتحاد چیزی به فوتبال ما کمک نمی کند. به نظر من، با رفتاری که امروز اتفاق افتاد و صحبت هایی که انجام شد، همه در بخش های مختلف کار خود قوی خواهند بود.

وی در پاسخ به این سوال که «در جلسه امروز در مورد VAR آیا در این مورد بحث شده است؟»، گفت: خیر، در جلسه امروز اصلا چنین اتفاقی نیفتاد و با توجه به اینکه هفته آینده جلسه رسمی داریم، حتما این موضوع نیز مطرح خواهد شد، با توجه به اینکه باید هفت مورد را اعلام کنند. چند روز قبل، این کار باید در پوشه مدیریت انجام شود.

افشاریان در پاسخ به این سوال که مجدی درباره آموزش داوران صحبت کرده است VAR آیا شرکت ما برای شروع آموزش داوران شناسایی شده است، گفت: بله، شرکت ما شناسایی شده است و فکر می کنم شرکت ABS و- در زمان تعطیلی لیگ، با توجه به اینکه آموزش داوران طولانی است، اجازه دهید در فیفادی کار خود را انجام دهند.

وی در پاسخ به ناراحتی از عملکرد کمک داوران خاطرنشان کرد: به هر حال دوست داریم بچه هایمان کمتر اشتباه کنند و در هفته های اول بیشتر کمک داوران اشتباه کردند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در واکنش به اتفاقات و اشتباهات داوری در بازی پیکان و نساجی گفت: وقتی صحنه کند را می بینیم این چیزی نیست که داور در زمین می بیند. به هر حال در جایی که عرق روی پیشانی بازیکنان مشخص است، جایی برای اشتباهات داوران نیست. من نگران اشتباه نیستم، من نگران رفتارهایی هستم که باعث محرومیت 10 دقیقه ای در طول مسابقه می شود، در غیر این صورت اشتباهات اتفاق می افتد و برای همه داوران بزرگ این اتفاق می افتد. بهر حال زندگی ادامه دارد.

افشاریان در این مورد که وقتی آمد VAR همه مشکلات حل شد، او توضیح داد: من با آنچه شما می گویید، حلقه مفقوده ما موافق نیستم VAR هست، اما مدینه فاضله است VAR شک نکنید که ما VAR ما هم مشکل خواهیم داشت.

اوسلی: هیچ بحثی در مورد بازگشت کی روش وجود نداشت

احسان اصولی پس از پایان جلسه امروز (چهارشنبه) هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: جلسه رسمی به معنای تشریفات و دعوت ها نداشتیم.در اولین روز کاری رئیس فدراسیون فوتبال فدراسيون فوتبال و پر كردن هيئت رئيسه جمع شديم و مسائل مختلفي بود كه بايد مطرح مي كرديم.

وی ادامه داد: آقای کامرانی فر از دبیرکلی فدراسیون فوتبال استعفا داده و این یکی از بحث های ما بود. با وجود اینکه دوستانش از او می خواستند به کارش ادامه دهد، خودش اصرار داشت که این کار را نکند و در جای دیگری به فوتبال خدمت کند. در نهایت استعفای آقای کامرانی فر پذیرفته شد و در همان جلسه از ایشان تجلیل شد. فکر می کنم کمتر از یک ساعت دیگر سرپرست رئیس جمهور معرفی شود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال افزود: موضوع دیگری که مطرح شد مراسم افتتاحیه جام جهانی بود که قرار است فردا برگزار شود. در این جلسه درباره مسائل مالی و فرآیندهای فدراسیون نیز بحث و تبادل نظر شد. مذاکرات در فضایی دوستانه انجام شد و انشالله جلسات هیئت مدیره طبق برنامه ریزی های انجام شده به صورت مرحله ای برگزار خواهد شد.

اصولی در مورد اینکه آیا داود پرهیشکاری به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون انتخاب می شود یا خیر، گفت: در جریان باشد. رئیس فدراسیون طبق اساسنامه سرپرست دبیرکل را معرفی و در همان زمان به اطلاع خواهد رسید. فدراسیون بدون دبیرکل نمی تواند فعالیت کند و تا یک ساعت دیگر این کار انجام می شود.

وی در خصوص برنامه های تیم ملی برای جام جهانی و اینکه گفته می شد مدیران قبلی با اسپانسر برای قرارداد 200 میلیارد تومانی به توافق رسیده اند، تصریح کرد: بحث قراردادها و اسپانسرهای فدراسیون طی مراحل قانونی و اداری است. اینطور نیست که یک نفر بتواند به این نتیجه برسد و بتواند کار را انجام دهد. فرآیند عبور و تماس ها باید داده شود. این باید در شرایط عادلانه و قانونی اتفاق بیفتد. اقدامات اولیه در این زمینه شکل گرفته است که بحث های کارشناسی و مذاکراتی انجام شده است. پس از تماس و دریافت پیشنهادات از جمله بحث در مورد برند لباس ورزشی کار انجام می شود.

اصولی درباره وضعیت سرمربی تیم ملی و اینکه تاج اعلام کرد برای بازگشت کی روش اقدام می کند، یادآور شد: در این مورد بحثی صورت نگرفت. آنچه برای همه ما مهم است و رئیس فدراسیون نیز در صحبت های خود بارها بر آن تاکید کرد، بحث انسجام تیم ملی و نتایج جام جهانی است. امروز در این مورد بحثی نشد اما از همه رسانه ها و هواداران می خواهم که در این مدت باقیمانده به تیم ملی کمک کنند تا نتیجه بگیرد و دل میلیون ها هوادار را شاد کنند. همه باید تلاش کنیم تا در تیم های ملی و بین بازیکنان تنش و نگرانی ایجاد نشود و در فضایی یکپارچه به مسابقات برویم.

سخنگوی اتحادیه فوتبال انگلیس درباره غیبت مجدی در جلسه امروز اظهار داشت: آقای مجدی احتمالا خسته یا چیز دیگری بوده و به هر حال در جلسه حضور نداشته و دلیل خاصی برای غیبت وی وجود ندارد. آقای ساکت با تیم آنها بازی کرد. آقای کنبرزاده هم به دلیل جلسه ای که در حضور رئیس جمهور داشت دیر آمد.

وی با اشاره به وضعیت شهره موسوی و نایب رئیسی بانوان فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: شرایط خالی شدن پست در هیات مدیره مشخص است. بر اساس اساسنامه اگر یکی از اعضای هیات مدیره در چهار جلسه متوالی شرکت نکند باید برای جایگزینی وی معرفی شود اما تا کنون برگزاری جلسه را به وی ابلاغ نکرده ایم. امیدوارم با پیگیری های مستمر مشکل آنها حل شود. موضوع بانوان برای فدراسیون بسیار مهم است و باید طبق اساسنامه روی آن کار شود.

وی در پاسخ به این سوال که مجدی به صراحت اعلام کرده است که با برکناری اسکوچیچ مخالفت خواهد کرد، موضع شما به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره چیست؟ مورد بحث قرار گیرد نظر من به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره این است که این اتفاق باید به بهترین شکل ممکن رخ دهد. تصمیم فدراسیون در هیات رئیسه است، تصمیم هیات رئیسه است و ما باید به آن پایبند باشیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره استعفای حمید استیلی و وحید شمسایی نیز گفت: استیلی استعفا نداده است، اما شمسایی به صورت شفاهی استعفا داده و من چندین بار با او صحبت کرده ام. این نظر آقای تاج و هیات مدیره است که ما به همکاری با ایشان ادامه می دهیم. ما هنوز استعفای کتبی دریافت نکرده‌ایم و از او درخواست کردیم و او هم اعلام کرد. با تلاشی که از دیروز تا الان انجام دادیم امیدواریم خدمت آقای شمسایی برسیم ولی ایشان قبول نکردند و ای کاش قبول می کردند. تیم ملی فوتسال در حال تمرین است و این تیم به مسابقات تایلند اعزام می شود. فردا صبح تمرین داریم و امیدواریم وحید شمسایی نظرش را عوض کند. آنچه از فدراسیون و کمیته فنی خواسته بود را انجام دادیم. گفتند سرباز هستند و سرباز باید در میدانی که وارد شده بماند. منتظر نظر نهایی ایشان هستیم و اگر نوشته شده به دست ما برسد. مسابقات فوتسال بسیار مهم است و باید هر چه زودتر حل شود. همه اعضای هیات مدیره و آقای تاج با ایشان در ارتباط بوده اند و امیدواریم نظر ایشان تغییر کند.

وی در خصوص بحث ویزای بازیکنان تیم ملی تصریح کرد: پروسه اخذ ویزای شینگن طولانی است و زمانی لیست نهایی سرمربی تیم ملی اعلام می شود که فرصتی برای گرفتن ویزای شنگن نداشته باشیم. ویزا، بنابراین لیستی برای انجام کارهای ویزا ارائه شد و با اعلام لیست نهایی، کارهای اداری اولیه انجام شد. تعداد زیادی از لژیونرها ویزای شینگن دارند و این مشکلی ندارد، اما برای شهروندان محلی برای دریافت ویزای شینگن، لیستی برای انجام کارهای ویزا ارائه شد.

اصولی با اشاره به پخش مسابقات تدارکاتی تیم ملی در اردوی اتریش خاطرنشان کرد: این موضوع در آخرین کمیسیون معاملات مطرح شد. اسپانسرینگ و تبلیغات در اطراف زمین برای ما خواهد بود زیرا ما میزبان هستیم و حتی پخش تلویزیونی برای ایران است. مراحل با کارگزار انجام می شود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا روابط عمومی جدیدی انتخاب شده است، گفت: خیر، البته بحث پرتفوی در حیطه وظایف دبیرکل است. الان صحبتی در کار نبود. بسیاری از دوستانی که می گفتند استعفا می دهند باید کتبا استعفای خود را ارائه می کردند. این تغییرات در حال حاضر در حوزه دبیر کل است که استعفا داده است.

رضایان: بحث اخراج اسکوچیچ مطرح نیست

بهرام رضاییان پس از جلسه غیررسمی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با حضور اعضای جدید اظهار داشت: جلسه در مورد شرایط فوتبال بوده و غیررسمی بوده است. این جلسه رسمی نبود و بیشتر در مورد مسائل فوتبال صحبت کردیم. هفته آینده جلسه ای خواهیم داشت.

وی در خصوص اعلام نقدینگی انتخابات در فدراسیون فوتبال در آستانه برگزاری مجمع انتخاباتی اظهار داشت: نمی دانم این کار از کجا آمده است. احساس می کنم تصمیمی گرفتیم که برای فوتبال خوب بود و می توانست آرامش را به این رشته بازگرداند.

عضو هیئت مدیره فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا میرشاد مجدی به دلیل ناراحتی به جلسه هیئت مدیره نیامده است، گفت: ناراحت نشد و کاری داشت. جلسه آنقدر رسمی نبود که مجدی بیاید.

رضاییان در پاسخ به اظهارنظر عجیب یکی از خبرنگاران که چرا فلاحتی (رئیس کمیسیون بدوی فدراسیون) با وجود حضور در ساختمان فدراسیون فوتبال در جلسه هیئت رئیسه شرکت نکرد، گفت: عضو شورای حاکم نیست که در جلسه حاضر شود. این ساختمان محل کار فلاحتی است.

وی در مورد اینکه آیا تغییراتی در کادر فنی تیم ملی ایجاد می شود، گفت: هیچکس اصلاً درباره تیم ملی صحبتی نکرده است. اسکوچیچ سرمربی تیم ملی است و کارش را انجام می دهد. تیم ملی مشکلی نداشت.

عضوهیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه در صورت انتخاب سرمربی جدید تا هفت روز از سوی شورای حاکمه، تیم ملی با تمدید روند مذاکرات متضرر می شود، گفت: شورای حاکمیتی با این ترکیب عاقلانه ترین تصمیم را خواهد گرفت. اعضای جدید هیئت مدیره کار را برای فوتبال سخت کرده اند و امیدوارم بتوان فوتبال را از این شرایط خاص نجات داد.

رضاییان در خصوص احتمال تغییر در سایر کمیسیون های فدراسیون تصریح کرد: هیچ تغییری صورت نگرفته است. با تشکر از زحمات کامرانی فر و میرشاد مجدی که در سخت ترین شرایط تلاش کردند. خداوند هر دو را رحمت کند.

وی در خصوص ادامه حضور حمید استیلی در سمت سرمربیگری تیم ملی ایران تصریح کرد: سوالی مطرح نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید