اولویت مهم ما بازگرداندن تهران به میز مذاکره است!

ساعت: 19:24
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779288

مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای 2015 با ایران گفت: اولویت اصلی ما بازگرداندن تهران به میز مذاکره است!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه بدون اشاره به خروج یکجانبه ترامپ از توافق هسته ای سال 2015 با ایران گفت: اولویت اصلی ما ایران است، به نقل از المیادین، تهران را به میز مذاکره بازگرداند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد: درهای مذاکره با ایران برای همیشه باز نخواهد ماند. ما معتقدیم که امکان راه حل دیپلماتیک برای موضوع هسته ای وجود دارد.

وی گفت: ما قطعاً پیشرفت برنامه هسته ای ایران را از نزدیک دنبال می کنیم. ما نگران کارهایی هستیم که آنها پس از خروج از برنامه جامع اقدام مشترک انجام دادند. ما همه احتمالات را برای برنامه هسته ای ایران باز نگه می داریم. ما برای متحد کردن موضع بین المللی کار می کنیم. در برنامه جامع اقدام مشترک محدودیت های قابل توجهی علیه این برنامه هسته ای وجود داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرغم به رسمیت شناختن آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر پایبندی ایران به تمامی تعهدات خود، دولت آمریکا در اردیبهشت ۱۳۹۵ به طور یکجانبه از این توافق خارج شد.

تاکنون شش دور مذاکره در وین بین آمریکا و سایر کشورهای شورای امنیت به جز ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به شورای امنیت برگزار شده است. طرفین می گویند که پیشرفت های ملموسی در مذاکرات حاصل شده است، اما برخی اختلافات همچنان باقی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید