اولویت فوری ما بازگرداندن محدودیت های هسته ای ایران است

اولویت فوری ما بازگرداندن محدودیت های هسته ای ایران است

روز جدید مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به توافق هسته ای با ایران گفت: اولویت فوری آمریکا اعمال محدودیت بر فعالیت های هسته ای ایران است.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سفر به گلاسکو با اشاره به توافق هسته ای با ایران گفت: اولویت فوری برای ایالات متحده اجرای محدودیت هایی است که این توافق بر فعالیت های هسته ای ایران اعمال کرده است.

سالیوان در جریان بازدید از گلاسکو به خبرنگاران گفت: «رویکرد ما تلاش برای بازگشت به روابط متقابل است، یعنی تمرکز بر مجموعه‌ای از مسائل و سپس استفاده از آنها به عنوان مبنایی برای رسیدگی به طیف کامل نگرانی‌هایمان در مورد ایران». این شامل برنامه موشکی و فعالیت های منطقه ای می شود.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود: اما اولویت فوری بازگرداندن محدودیت های هسته ای است. زیرا وقتی این کار را انجام دهیم، در موقعیت بهتری برای اداره بقیه خواهیم بود.»

علیرغم به رسمیت شناختن پایبندی ایران به تمامی تعهدات توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی، دولت آمریکا در می 2016 به طور یکجانبه از این توافق خارج شد.

تاکنون شش دور مذاکره در وین بین آمریکا و سایر کشورهای شورای امنیت به جز ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام برگزار شده است. طرفین می گویند که پیشرفت های ملموسی در مذاکرات حاصل شده است، اما برخی اختلافات همچنان باقی است.

دیدگاهتان را بنویسید