اولویت مهم وزیر جدید آموزش و پرورش، بازگرداندن اعتماد معلمان است

اولویت مهم وزیر جدید آموزش و پرورش، بازگرداندن اعتماد معلمان است

کیجومارت سرمدی با اشاره به اولویت هایی که قرار است در دستور کار وزیر جدید آموزش و پرورش برای اداره این وزارتخانه قرار گیرد، گفت: یکی از اولویت های مهمی که باید پیگیری شود، بررسی نیروهای کلیدی در معاونت و بعضاً تمام وقت مدیران است. که پست های مهم و حساسی را اشغال می کنند، زیرا استخدام افراد بدون تجربه و اطلاعات کافی برای کار در این سمت ها که تنها از طریق روابط معرفی می شوند، مشکلات جدی را برای این وزارتخانه ایجاد می کند.
وی ادامه داد: توجه به معلمان و بازگرداندن اعتماد آنها که تحت تاثیر بی تدبیری های اخیر قرار گرفته است از دیگر اولویت هایی است که وزیر جدید باید با جدیت آن را دنبال کند و در کنار آن بازنگری در آیین نامه ارزشیابی معلمان که یک قطعه مترقی است. قانونگذاری و پس از چند سال تعویق در این مدت به تصویب مجلس رسید، این یکی از موضوعات مهم دیگری است که باید در اولویت پیگیری قرار گیرد به گونه ای که موضوعات مندرج در آن قابل استناد، ارزیابی و قضاوت باشد. زیرا اگر این امر محقق شود، قطعاً امتیازدهی و رتبه بندی معلمان آسانتر و قابل اعتمادتر خواهد بود و پس از آن اعتراضی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: تعیین تکلیف کادر آموزشی، خرید خدمات، تردد و آموزش پیش دبستانی از دیگر موارد مهمی است که وزیر جدید آموزش و پرورش باید در اولویت پیگیری کند و مجلس نیز آمادگی دارد در صورت ارائه لایحه از سوی دولت به این موضوع ورود کند. . باید در شرایطی پیدا شود که از یک سو کمبود معلم داشته باشیم و از سوی دیگر این نیروها که اکثراً جوانان تحصیل کرده و توانمند هستند ساماندهی شوند.

وی افزود: ساماندهی نیروهای خدماتی و سرایداران که از مظلوم ترین اقشار فعال در آموزش و پرورش هستند، از دیگر مواردی است که باید در اولویت برنامه های وزیر جدید آموزش و پرورش قرار گیرد زیرا حقوق و مزایای آنها به حدی پایین است که هزینه های خود را خرج می کنند. همچنین سازماندهی پرسنل و نیروهای فعال در خدمات عمومی و مناطق موضوع مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه تاکنون انتخاب وزیر آموزش و پرورش و کارکنان فعال در این وزارتخانه در اولویت برنامه های دولت نبوده است، لذا در این مرحله لازم است رئیس جمهور تسریع در روند انتخاب وزیر برای این وزارتخانه و تعیین فردی برای اطلاع مجلس از فعالیت های این حوزه که تجربه و اطلاعات کافی برای رفع مشکلات ایجاد شده در این حوزه در مدت باقی مانده از این دولت را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید