بایدن: پیشرفت هایی در گفتگو با ایران حاصل شده است. هنوز زمان خروج از میز مذاکره فرا نرسیده است

بایدن: پیشرفت هایی در گفتگو با ایران حاصل شده است.  هنوز زمان خروج از میز مذاکره فرا نرسیده است

بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت یک سالگی ریاست جمهوری خود افزود: گروه کشورهایی که با ما مذاکره می کنند نیز در این موضوع با ما موافق هستند. باید منتظر بمانیم و ببینیم چه می شود.»

سخنان رئیس جمهور آمریکا همزمان با پیگیری مذاکرات هسته ای برای احیای برجام در وین است. دیپلمات های ایرانی در حال گفتگو با همتایان اروپایی خود درباره موضوعات مختلف مربوط به بازگشت به توافق هسته ای 2015 هستند.

مذاکراتی در پایتخت اتریش بین ایران و گروه 1+5 با آمریکا در حال انجام است و با توجه به دستور علی خامنه ای مبنی بر عدم مذاکره مستقیم تهران و واشنگتن، ظاهرا این وظیفه به روسیه و میخائیل اولیانوف محول شده است. فرستاده سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تاکنون مذاکرات متعددی با راب مالی، دیپلمات آمریکایی درباره آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای انجام داده و پیام‌های ایران را به تیم آمریکایی ابلاغ کرده است.

در ویدئویی که از دیدار علی باقری با اولیانوف منتشر شده است، دیپلمات ایرانی با کمک مترجم خود سعی دارد به دیپلمات روس بگوید که تیم ایرانی حساب ویژه ای برای رایزنی های روسیه در مذاکرات باز کرده است.

نقش دیپلمات روس و همچنین عدم حضور نمایندگان ایران در مذاکرات، واکنش‌های منفی گسترده‌ای را در افکار عمومی ایران برانگیخت و بسیاری از ناظران سیاسی در ایران از دولت ابراهیم رئیسی به خاطر شرق و غرب آن انتقاد کردند. ترجیح و آنچه که آنها “اعتماد بیش از حد” می نامند. روسیه در جریان مذاکرات هسته ای مورد انتقاد قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید