در مذاکرات با ایران پیشرفت هایی حاصل شده است

ساعت: 04:15
تاریخ انتشار: 1400/10/30
کد خبر: 1802009

رئیس جمهور آمریکا روسیه را تهدید کرده است که در صورت حمله به اوکراین و اعلام پیشرفت در مذاکرات با ایران در وین، تحریم های بی سابقه ای خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روسیا الیوم، جوبینن، رئیس جمهور ایالات متحده، با تکرار ادعاها مبنی بر حمله نظامی احتمالی روسیه به اوکراین، روسیه را با تحریم های بی سابقه در صورت حمله به اوکراین تهدید کرد و به مسکو نسبت به فاجعه در صورت تشدید تنش ها هشدار داد.

جوبینن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: اگر روسیه به اوکراین حمله کند، باید بهای زیادی بپردازد.

بایدن در پاسخ به این سوال که چرا فکر می‌کند تهدید تحریم‌های روسیه بر پوتین تأثیر می‌گذارد، گفت: پوتین هرگز تحریم‌هایی مانند آنچه من قول داده بودم ندیده است. در صورت حمله به اوکراین، بانک های روسیه دیگر نمی توانند با دلار معامله کنند.

بایدن افزود که به این نتیجه رسیده است که پوتین به دنبال یک جنگ تمام عیار نیست. اما اگر روسیه تسلیحات هسته ای مستقر کند، ما نیز نیروهای خود را در اوکراین، لهستان و رومانی تقویت خواهیم کرد.

این در حالی است که روسیه بارها ادعای غرب مبنی بر آمادگی مسکو برای حمله به اوکراین را رد کرده است.

بایدن درباره مذاکرات وین برای لغو تحریم ها علیه ایران گفت: اکنون زمان ناامیدی از مذاکرات هسته ای با ایران نیست و پیشرفت هایی حاصل شده و ما تسلیم نشده ایم.

رئیس جمهور آمریکا درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان افزود: ارتش آمریکا تایید می کند که در صورت ادامه حضور در افغانستان، باید ده ها هزار نیرو را به آنجا اعزام کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید