پیشرفت قابل توجهی در روند مذاکرات در وین حاصل شده است


ساعت: 22:49
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808507

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین اتریش با اشاره به نشست اعضای برجام (به استثنای ایران) با آمریکا بعدازظهر امروز، گفت: پیشرفت قابل توجهی در روند مذاکرات حاصل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین اتریش از دیدار اعضای شورای امنیت سازمان ملل (به استثنای ایران) و آمریکا خبر داد.

وی در پیامی توئیتری نوشت: اعضای برجام (به استثنای ایران) و آمریکا بعدازظهر امروز برای ارزیابی وضعیت در جریان مذاکرات وین درباره برجام دیدار کردند.

اولیانوف ادامه داد: “همه ارزیابی ها مثبت است و پیشرفت قابل توجهی در روند مذاکرات حاصل شده است.”

ایالات متحده در 6 می 2016 و در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ به طور غیرقانونی از این توافق بین المللی خارج شد و کمپینی را به نام “فشار حداکثری” بر ایران به امید دستیابی به آنچه “بهتر و بهتر” می نامد، به توافق طولانی تر راه اندازی کرد.

دولت آمریکا پس از خروج از برجام، یک سری اقدامات اقتصادی و فشارهای اقتصادی شدید برای قرار دادن ایران بر سر میز مذاکره انجام داد، اما با پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، وی خواستار دیدار و مذاکره با مقامات ایرانی شد. توافق جدید».

اگرچه جو بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید و وعده او در دوران مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری مبنی بر بازگرداندن آمریکا به برجام روی کار آمد، اما دولت بایدن هیچ اقدامی برای پایبندی مجدد به توافق و لغو مبارزات انتخاباتی انجام نداد. از این کمپین برای کسب امتیاز در مذاکرات وین استفاده شد.

از سوی دیگر، هشتمین دور مذاکرات در وین در حالی در پایتخت اتریش در جریان است که دیپلمات های غربی در روزهای اخیر نسبت به پیشرفت مذاکرات ابراز امیدواری کرده اند. هشتمین دور از مذاکرات لغو تحریم ها پس از وقفه 11 روزه توسط علی باقری، مذاکره کننده ارشد با جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا، معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات، روز سه شنبه (10 فوریه) در وین از سر گرفته شد. ریاست جلسه در هتل کوبورگ در وین را بر عهده داشت.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید