زمان خروج اشغالگران فرا رسیده است


ساعت: 01:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855235

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شنبه شب در دیدار با معاون وزیر امور خارجه آمریکا در رام الله با تاکید بر اینکه در مقابله با رژیم صهیونیستی از اصول ملی خود عدول نخواهیم کرد، گفت: زمان آن فرا رسیده است که اشغالگران ترک کردن.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود عباس در دیدار با باربارا لیف و هیئت همراه گفت: بیت المقدس شرقی برای همیشه پایتخت فلسطین بوده و خواهد بود و ما از اصول ملی خود عقب خواهیم ماند. ما ساکن نخواهیم شد و در سرزمین خود خواهیم ماند و زمان ترک اشغالگران فرا رسیده است.


وی افزود: فلسطین با توجه به ناتوانی جامعه جهانی در وادار کردن رژیم صهیونیستی به پایبندی به قطعنامه های بین المللی و توقف فعالیت های جنایتکارانه و اشغالگرانه خود، به دنبال اتخاذ تدابیری برای مقابله با تشدید تنش های رژیم صهیونیستی است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین گفت: رژیم صهیونیستی در سایه سکوت آمریکا در قبال این اقدامات، با انجام پاکسازی قومی و تبعیض نژادی، آشکارا قوانین بین المللی را نقض می کند.

عباس همچنین بر لزوم حذف سازمان آزادیبخش فلسطین از لیست تروریستی آمریکا، بازگشایی کنسولگری آمریکا در بیت المقدس شرقی و دفتر ساف در واشنگتن و تعلیق تمامی اقدامات یکجانبه تاکید کرد.

از سوی دیگر، باربارا لیف، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا بر تعهد دولت بایدن به راه حل دو کشوری تاکید کرد و گفت: ماموریت آن هموار کردن راه برای سفر رئیس جمهور ایالات متحده است که می خواهد دیدار کند. با رئیس جمهور محمود عباس برای تقویت مشارکت و گفتگو درباره روابط فلسطین و آمریکا و یافتن راه هایی برای پایان دادن به تنش ها در منطقه و حرکت به سمت افق سیاسی.

این نشست در حالی برگزار می شود که حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها و همچنین تلاش برای افزایش شهرک سازی و تخریب خانه های فلسطینی ها در ماه های اخیر تشدید شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید