زمان افزایش قیمت حمل و نقل عمومی فرا رسیده است

زمان افزایش قیمت حمل و نقل عمومی فرا رسیده است

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بودجه شهرداری تهران قبل از سال جدید به طور رسمی به شهرداری تهران ابلاغ شد، افزود: افزایش تاکسی، اتوبوس و مترو تهران از ابتدای اردیبهشت ماه اجرایی می شود.

رئیس شورای شهر تهران پیشتر از موافقت شورا با افزایش میانگین 25 درصدی با احتساب سقف افزایش 50 درصدی بلیت مترو تهران خبر داده بود.

اعضای شورای شهر تهران پیش از این به افزایش میانگین 40 درصدی نرخ کرایه اتوبوس در سال 1402 رای مثبت دادند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ورودی اتوبوسرانی را تا پنج کیلومتر 10 هزار ریال و به ازای هر پنج کیلومتر در پنج کیلومتر 600 تومان گفت. به این ترتیب برای اتوبوس های تندرو به ازای هر کیلومتر 120 تومان در نظر گرفته شده است، اما با توجه به اینکه سامانه های نصب شده در خطوط اتوبوسرانی قابلیت ثبت شروع و پایان مقصد و محاسبه طول سفر را ندارند، بنابراین تا زمانی که سامانه اصلاح شده است و امکان ثبت شروع و پایان سفر وجود ندارد پایان و محاسبه، طول پیمایش، محاسبه خطوط بر اساس طول خط انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در مورد اتوبوس های معمولی نیز ورودیه تا مسافت 2.5 کیلومتر 1800 تومان و به ازای هر 2.5 کیلومتر 400 تومان افزایش می یابد، یعنی هزینه سفر با اتوبوس های معمولی به ازای هر کیلومتر 160 تومان خواهد بود.

تشری تصریح کرد: همچنین کرایه یک مینی بوس با طول پایه ورودی و پیمایش اعلام شده برای اتوبوس های عادی ضربدر 1.2 محاسبه می شود. در خصوص اتوبوس های شخصی نیز حداقل ساعتی 500 هزار تومان و 250 هزار تومان و برای اتوبوس های تشریفاتی ورودی 781 هزار و 250 تومان و ساعتی 390 هزار و 625 تومان محاسبه می شود. برای وانت های ویژه دربستی ورودی 400 هزار تومان و ساعتی 170 هزار تومان است.

وی ادامه داد: برای میدلباس ورودیه 450 هزار تومان و ساعتی 200 هزار تومان است. درخواست اتوبوس در خارج از شهر تهران و حومه نیز وجود دارد که 25 درصد آن برای سرویس دهی در خارج از شهر تهران آگهی شده است. اضافه خواهد شد. به این ترتیب نسبت به سال 1402 به طور متوسط ​​40 درصد افزایش خطوط اتوبوسرانی خواهیم داشت. این تا زمانی است که وزارت کشور اجازه دهد کرایه های حمل و نقل عمومی تا سطح تورم افزایش یابد، هرچند برآورد شهرداری تهران بیش از این است و تعیین نرخ های فعلی دوباره آنها را به ابراز نگرانی ترغیب می کند.

دیدگاهتان را بنویسید