اولیانوف از اتحادیه اروپا خواست تضمین کاملی برای مذاکرات وین ارائه کند

اولیانوف از اتحادیه اروپا خواست تضمین کاملی برای مذاکرات وین ارائه کند

روز جدید لارنس نورمن از وال استریت ژورنال به نقل از دیپلمات‌های غربی می‌گوید که اولیانوف مذاکره‌کننده ارشد روسیه دیروز از نسخه به‌روز شده درخواست روسیه از اتحادیه اروپا رونمایی کرد و ضمانت مسکو را به ایالات متحده در همان مسیری که لاوروف در روز شنبه گفت، تمدید کرد. .، افزایش یافته است. این تضمین شامل درخواست حمایت از تجارت روسیه با ایران در برابر تحریم های غرب است

لارنس نورمن از وال استریت ژورنال به نقل از دیپلمات های غربی با جزئیات بیشتری درباره اقدام جدید مسکو برای بحث در مورد تضمین های آمریکا در مذاکرات شورای امنیت سازمان ملل گفت.

نورمن گفت: «اولینوف، مذاکره‌کننده ارشد روسیه دیروز از نسخه به‌روز شده درخواست روسیه از اتحادیه اروپا رونمایی کرد و ضمانت مسکو در مورد درخواست آمریکا را در همان مسیری که لاوروف در روز شنبه گفت، تمدید کرد».

این تضمین شامل درخواست حمایت از تجارت روسیه با ایران در برابر تحریم های غرب است

درخواست روسیه پذیرفته نشد. یک دیپلمات ارشد گفت: «این درخواست در محل رد شد. آنها می دانند که ربطی به بردجام ندارد.

منابع می گویند علیرغم اقدام جدید روسیه همچنان می توان به توافق دست یافت.

مقامات سابق و فعلی غربی در پاسخ به این سوال که آیا موضع روسیه می تواند به معنای احیای شورای امنیت سازمان ملل بدون حمایت روسیه باشد، می گویند که این کار دشوار خواهد بود. تصمیمات کمیته مشترک در اکثر موارد به اجماع نیاز دارد، به جز بحث در مورد مکانیسم های حل اختلاف.

به گفته این مقامات غربی، یافتن راه حل های خلاقانه ممکن است، اما مستلزم بازگشایی جعبه برجام است، کاری که هیچکس نمی خواهد انجام دهد و زمان می برد.

دیدگاهتان را بنویسید