اولیانوف: ایالات متحده از توافق جدید بین تهران و آژانس استقبال می کند

اولیانوف: ایالات متحده از توافق جدید بین تهران و آژانس استقبال می کند

روز جدید نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت که توافق جدید ایران و آژانس مورد استقبال آمریکا قرار گرفته است.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در صفحه توئیتر خود درباره توافق جدید ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای نصب دوربین های مداربسته آژانس در تاسیسات کرج نوشت: انرژی هسته ای استقبال می شود. حداقل من هیچ شایعه ای در مورد تشکیل جلسه فوق العاده هیئت مدیره آژانس بین المللی انرژی اتمی نمی شنوم. قرارداد تسهیلات کرج یک گشایش واقعی است. به طور کامل نیازهای جامعه بین المللی را برآورده می کند.

اولیانوف همچنین از نشست دوجانبه تیم مذاکره کننده آمریکا و روسیه در وین خبر داد و نوشت: امشب [شب گذشته] من با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کردم. ما در مورد وضعیت فعلی در مذاکرات وین و راه های پیش رو صحبت کردیم.

اظهارات اولیانوف درباره توافق ایران و آژانس پس از آن بیان شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای از توافق با تهران خبر داد و تاکید کرد که توافق با ایران برای جایگزینی دوربین‌های نظارتی در تاسیسات کرج بزرگ است. یک گام رو به جلو در نظارت. فعالیت ها فرآیند ایران در حال بررسی است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای با اشاره به تعویض دوربین‌های تاسیسات کرج در روزهای آینده گفت: این توافق به ما امکان می‌دهد اطلاعات لازم را در این تاسیسات نگهداری کنیم.

در پایان این بیانیه بر جایگزینی اتاق‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و فعالیت‌های فنی در تاسیسات کرج بر اساس توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قبل از پایان دسامبر 2021 تاکید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید