اولین بازار تخصصی عقیق در کشور در تربت حیدریه راه اندازی می شود


ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879796

کی پور از ایجاد اولین بازار تخصصی عقیق کشور در تربت حیدریه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; علی اکبر کیپور معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه صبح امروز در حاشیه بازدید از معادن عقیق و کارگاه های بیگ اظهار داشت: عقیق تربت حیدریه دارای بهترین رنگ آمیزی در کشور است و در رنگهای طبیعی متنوع مانند سفید و قرمز با موضوع و جلوگیری از خام فروشی این محصول سودآور، مراکز آموزشی تخصصی، تولید و تحویل ایجاد شود.

وی گفت: سنگ های عقیق در این منطقه بیشتر در سطح تپه ها و گاهی به صورت رگه هایی در داخل سنگ بازالت سخت پراکنده است که باید با دستگاه های مکانیکی استخراج شود.

قبرس افزود: منطقه بایگ تربت حیدریه از نظر ظرفیت و تنوع ذخایر معدنی از موقعیت خوبی برخوردار است و از معروف ترین معادن آن می توان به معادن طلا، عقیق و گرانیت اشاره کرد.

فرماندار تربت حیدریه گفت: سنگ عقیق خواص درمانی دارد و در طب سنتی گفته می شود که سنگ عقیق برای تسکین درد و گرفتگی عضلات مناسب است. همچنین به دلیل زیبایی در ساخت جواهرات، کیف، مهره و مبلمان استفاده می شود.

علی محمدی رئیس اداره میراث، فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: در تربت حیدریه بیش از 100 نفر در زمینه تراش عقیق برای جلوگیری از خام فروشی فعالیت دارند.

وی گفت: سنگ عقیق به دلیل زیبایی و خواص درمانی می تواند یک محصول تجاری به حساب بیاید و با رونق تراشکاری سنگ های قیمتی علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی در صنعت، سالانه گردشگران زیادی را روانه این شهر خواهد کرد. “

محمدی گفت: رعایت مراحل استخراج، برش و رنگ آمیزی بسیار جذاب و یک جاذبه گردشگری است و امکان برگزاری تورهای ژئوتوریسم وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید