اولین جشنواره علمی شهید چمران در یزد برگزار می شود

رئیس بسیج اساتید استان یزد با بیان اینکه این جشنواره بر اساس بهترین مستندات علمی کشور از جمله سیاست های کلی علمی و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری برگزار می شود، ادامه داد: تحقق اهداف ابلاغی گام دوم انقلاب اسلامی و اسنادی که چراغ راه حرکت در مسیر تمدن اسلامی است یکی از اهداف جشنواره شهید چمران است.


شناسایی اساتید انقلاب اسلامی یکی از اهداف جشنواره شهید چمران است

وی شناسایی مربیان علمی و نخبگان در سطح انقلاب اسلامی را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و افزود: یکی از خلأهای جدی در نسل جوان، ضعف در معرفی الگوهای جامع و یکی از بهترین هاست. ظرفیت ها اساتیدی هستند که در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی، فنی و … هستند و یزد نیز یکی از استان های توانمند در عرصه تدریس است و انتظار این است که این اساتید برجسته را در عرصه ملی شناسایی و ارائه کنند.

دهقانی اشکذری مشارکت حداکثری اساتید را در کمک به ارتقای اثربخشی نظام حکمرانی کشور، نهادینه شدن علوم انسانی با رویکرد اسلامی، ترویج و تعمیق گفتمان جهاد علمی و هم افزایی ظرفیت های علمی کشور برای دستیابی به این مهم دانست. اقتدار فکری و علمی از دیگر اهداف مهم جشنواره ملی شهید چمران است

محسن حکیمی معاون پژوهشی بسیج اساتید استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه سازوکارهای مختلفی برای ارزیابی، ارزیابی و ارائه اساتید و پژوهشگران نمونه در حال بررسی است، گفت: در حالی که دنیا در حال روند است و در کشور ما نیز در حال پیشرفت است. ، نگاهی جداگانه به RPG ها. در علم، دین و تزکیه است و سعی در تفکیک این دو مقوله دارد.


استادان فرماندهان نظامی نرم هستند

وی ادامه داد: جشنواره علمی شهید چمران برای اینکه علم و تزکیه در کنار هم باشند تشکیل می شود و علاوه بر احتساب فعالیت های علمی، پژوهشی، فناوری، آموزشی، شاخص های اجتماعی، فرهنگی و هنری نیز در انتخاب اساتید و پژوهشگران لحاظ می شود. . من میگیرم.

حکیمی با بیان اینکه اساتید فرماندهان نظامی نرم هستند، تصریح کرد: استاد برجسته و تأثیرگذار، فردی است که در عرصه علمی و پژوهشی توانمند باشد و از نظر اجتماعی و فرهنگی نیز در رویدادهای مختلف فعال و تأثیرگذار باشد.


شرکت اساتید دانشگاه در 12 موضوع در جشنواره شهید چمران

شیبانی دبیر اجرایی جشنواره علمی شهید چمران یزد نیز در این نشست گفت: در این جشنواره تمامی اساتید و مدرسین دانشگاه می توانند در 12 موضوع کار پژوهشی خود را ارائه کنند که عبارتند از؛ کتاب، مقاله، پروژه های پژوهشی و فناوری، راهنمایی و مشاوره پایان نامه و پایان نامه، ارزیابی و نظارت بر فعالیت های پژوهشی و فناوری، بسته خط مشی، کرسی نظریه پردازی، نقد و مناظره، کسب و کار نوآورانه و کارآفرینانه، برگزاری یا شرکت در سمینارها، نشست ها، دوره ها، ارائه سمینار و سخنرانی، نمایشگاه، اردو و بازدید و مسئولیت اجتماعی، فرهنگی و غیره. اساتید بسیجی تا 4 مهر.

وی ادامه داد: دوره تحولات علمی ارائه شده توسط شرکت کنندگان جشنواره از ابتدای سال 1398 تا پایان سال 1393 است و تاریخ برگزاری جشنواره در سطح منطقه در آبان ماه و سپس اساتید ممتاز و همچنین مرکز عالی از هیئت منصفه به دبیرخانه مرکزی معرفی می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید