لزوم استفاده از الگوهای رفتاری و علمی شهید چمران


ساعت: 15:30
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877350

وزارت دفاع در بیانیه ای به مناسبت سالروز شهادت شهید چمران، استفاده از الگوهای رفتاری و علمی این شهید والامقام را نیاز همیشگی کشور برای استقرار تمدن اسلامی می داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت دفاع و نیروهای مسلح به مناسبت 30 خرداد سالروز شهادت مصطفی چمران اولین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

سی و یکم هورداد یادآور عظمت، اندیشه های تحریک آمیز و حماسه آفرینی های مردی از پیروان مکتب امام خمینی(ره) است که راه روشن انقلاب شکوهمند اسلامی و آرمان های بلند آن را جست و جو کرد و با کردار جهادی خود درخشید. .

مطالعه و تفکر در زندگی شهید دکتر مصطفی چمران و نگاهی عمیق و کنجکاوانه به ابعاد و مولفه های فردی این دانشمند و عارف بزرگ به عنوان اسطوره تعهد و تخصص، علم و عمل، بصیرت و پیشرفت در سنگرهای علم و جهاد به الگوهای الهی و معنوی. ماندگار شد و سبکی سازنده و جاودانه ارائه کرد که تا ابد سرمشق و راهنمای انسانهای آزاده، ستمگر، خیرخواه و الهی خواهد بود. بنابراین ایمان عمیق به معنویت و توکل به خداوند و ایثار و اثربخشی او ناشی از علم و تجربه جهادی، راه های کمال و سعادت را برای انسان های خدامحور، حق بین و آینده نگر تعیین می کند.

شهید چمران مجاهدی، معلمی برجسته، فرماندهی شجاع و انسانی متحول کننده و وارسته بود که در دفاع از حق و مبارزه با دروغ ناآرام بود. لذا بهره گیری از الگوهای رفتاری، علمی و نقش آفرینی تاثیرگذار این استاد شهید در عرصه مقاومت و مقابله با استعمار و استکبار، نیاز همیشگی سربازان انقلاب و میهن در مسیر پیشرفت و آفرینش است. تمدن اسلامی

وزارت دفاع و نیروهای مسلح با گرامیداشت یاد و خاطره دکتر مصطفی چمران، ادامه راه وی را که راه جهاد تا عمل به دین، مقاومت، عقلانیت و پیشرفت علم و دانش است را از مهم ترین آنها می داند. و فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) برای دستیابی به فناوری نوین نظامی در جهت اقتدار و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های منطقه ای و بین المللی، از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و این بار موجب عزت و افتخار خواهد شد. اقتدار. قله های افتخار ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید