لزوم استفاده از الگوهای برتر تدریس در مدارس کرمانشاه


ساعت: 10:49
تاریخ انتشار: 1401/09/10
کد خبر: 1914910

محمدی گفت: باید تلاش شود در مدارس کرمانشاه از الگوهای برتر آموزشی که حاوی تجربه است استفاده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، سلمان محمدی در مراسم اهدای جوایز هجدهمین جشنواره سراسری الگوهای برتر تدریس با تجلیل از برگزیدگان گفت: باید تلاش کنیم از بهترین الگوهای آموزشی که حاوی تجربه هستند استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه رویکرد آموزش و پرورش، رویکرد آموزشی و رویکرد مهارت آموزی است، افزود: این رویکرد بر اساس سند تحول بنیادین انتخاب شده است و معنای رویکرد آموزشی، تحول در نظام است. استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان به بالفعل تبدیل می‌شود و رشد دانش‌آموزان باید در تمامی ابعاد مختلف تضمین شود که این بر عهده معلمان است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش زیربنای تعلیم و تربیت است و باید شرایطی فراهم شود تا آموزش و پرورش را هر دو بال پیشرفت بدانیم و از سوگیری پرهیز کنیم.

محمدی خاطرنشان کرد: شاید یکی از دلایل معضل اخیری که در جامعه با آن مواجه بودیم، عدم نگاه آموزشی به مدارس بود که باعث وقفه سه ساله حضور و غیاب شد و ضربه سنگینی به امور آموزشی وارد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: متاسفانه در گذشته به معلمان به عنوان ابزار نگاه می شد و به جای توجه به سند تحول بنیادین بر اجرای سند 2030 اصرار داشتند و نتیجه این نگاه غفلت از کار آموزشی

این مسئول با تاکید بر لزوم معرفی بهترین روش های تدریس در مدارس خاطرنشان کرد: نقش آموزشی معلمان می تواند سرنوشت بسیاری از دانش آموزان را تغییر دهد و همچنین منجر به شکل گیری هویت، افزایش مقاومت در برابر مشکلات و مشارکت در کارهای گروهی خواهد شد. .

محمدی با انتقاد از نبود روحیه مشارکت در کار گروهی گفت: متاسفانه در استان در این زمینه مشکلاتی داریم که نمونه ای از موفقیت ورزشکاران در رشته های انفرادی و نبود تیم برجسته در رشته های مختلف گروهی است. “

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروزه معلمان رقبای زیادی در عرصه تعلیم و تربیت دارند و در این زمینه نباید از نقش خانواده ها در تربیت دانش آموزان غافل شد، ادامه داد: گاهی تاثیر حکم معلم بر دانش آموزان چند برابر بیشتر از آن است. آموزش و پرورش

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید