معرفی بهترین الگوهای تدریس در دانشگاه فرهنگیان

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان به منظور ارتقای توانمندی های حرفه ای، تبادل تجربیات و دستاوردها و ایجاد فرصت برای بازآموزی مستمر علمی، پژوهشی و مطالعاتی، جشنواره الگوهای برتر تدریس را در گروه اساتید برگزار کرد. و در رشته های مندرج در جدول زیر پس از نیم سال سال تحصیلی دوم 1401-1402 را انجام می دهد.

مخاطبان این جشنواره اعضای هیات علمی و مدرسین به همراه مسئولین آموزشی و اساتید مدعو دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور بر اساس گروه های آموزشی در استان های منتخب (تهران، البرز، اصفهان، خراسان رضوی، کردستان، یزد، کوگیلویه) هستند. و بویراحمد قم به عنوان سرآمدان در قالب 9 محوری گروه های آموزشی) طبق جدول زیر در دو گروه به رقابت خواهند پرداخت.

– آموزش مشخصات ویدیویی

ویدئوهای ارسالی حداکثر 20 دقیقه از یک جلسه آموزشی مجازی یا حضوری است که با حضور یا بدون حضور دانشجو انجام می شود و شامل مهارت های قبل، حین و بعد از تدریس می باشد.

ویدئوها باید با فرمت mp4 با حداکثر حجم 100 مگابایت باشند.

ابتدای فیلم باید نام خدا، معرفی نویسنده اثر، معرفی موضوع و زمینه (طبق جدول 7)، فرم اثر (جدول شماره 3) و موضوع درس، و پایان باید با پایان مشخص شود.

اگر عناصری در ویدیو وجود دارد، مانند فایل های ارائه (پاورپوینت)، کاربرگ ها و غیره، باید تمام اسناد را ارسال کنید. (اگر از ساختی در فیلم برای تدریس یا فعالیت های دانش آموز استفاده می شود، دستورالعمل ساخت و استفاده از آن درج شود).

– طراحی آموزشی و طرح درس مشخصات و مستندات

فایل ارسالی باید با فرمت A4 با فونت B Nazanin سایز 12 با فاصله از هر طرف 2 سانتی متر باشد.

در صفحه اول باید اطلاعاتی در مورد ارائه نویسنده اثر، ارائه موضوع و رشته (طبق جدول شماره 7)، قالب اثر (جدول شماره 3) و موضوع مقاله درج شود. درس

هنگام بارگذاری طرح آموزشی و طرح درس (پیوست ها) در سایت جشنواره، علاوه بر فایل غیر قابل ویرایش (PDF)، ارسال نسخه قابل ویرایش (DOCX) الزامی است.

در صورت وجود عناصری در طرح آموزشی و طرح درس از قبیل بیان شعر، داستان، تصویر، کاربرگ و … ارائه کلیه مستندات در فایل پیوست (در صورت پیشنهاد استفاده از دست ساز) الزامی است. ساختارهای تدریس یا فعالیت های یادگیرنده در طرح آموزشی یا طرح درس. دستورالعمل هایی برای توسعه و استفاده از آن باید گنجانده شود.

– برنامه اجرایی جشنواره شامل:

ارسال فیلم آموزشی توسط اساتید تا پایان تیرماه سال جاری

دادگستری استان ها از ۲۴ شهریور لغایت اواسط مهرماه سال جاری

مراسم اختتامیه جشنواره و اهدای جوایز برگزیدگان در 29 مهرماه سال جاری.

دیدگاهتان را بنویسید