خطبه فدکیه به عنوان منشور باید در مدارس و دانشگاه ها تدریس شود


ساعت: 23:01
تاریخ انتشار: 1301/10/06
کد خبر: 1920289

این کارشناس مذهبی به خطبه فدکیه اشاره کرد و گفت: این خطبه یک اساسنامه است و باید به عنوان واحد درسی در دانشگاه ها و مدارس تدریس شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا قم، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی شامگاه سه شنبه در مراسم سالگرد رحلت آیت الله فاضل لنکرانی و عزاداری ایام فاطمیه که در دفتر این مرجع عالیقدر در قم برگزار شد، گفت: امام باقر (ع) فرمود: ایام الله روزهای تلخ و سختی است و روزهای شیرین و دلپذیری است و امروز از آن روزهای تلخ است.

وی به سالگرد درگذشت آیت الله فاضل لنکرانی اشاره کرد و گفت: ایشان چهره علمی، فکری، سیاسی، مبارزاتی و نجیب داشتند و در این راستا گام های اساسی برداشتند.

اکرمی ابراز داشت: سال ها افتخار حضور در محضر ایشان را داشتم، مردی که در متن مبارزات انقلابی بود.

وی ادامه داد: از مبارزه برای تدریس تا پخش اعلامیه و تبعید همیشه در متن انقلاب بودند و علاوه بر آن ارتباطشان با مردم بسیار خوب بود.

این کارشناس مذهبی افزود: مرحوم فاضل لنکرانی سال ها در خدمت آیت الله بروجردی بود و در محضر ایشان مورد لطف علمی قرار گرفت و پس از فراگیری علوم اسلامی، شاگردان زیادی تربیت کرد.

وی گفت: نسبت به فاطمیه دوم بسیار حساس بود و در واقع احیاگر آن بود.

اکرمی با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا(س) گفت: در خصوص شهادت حضرت زهرا(س) چند نکته وجود دارد.

وی به خطبه فدکیه اشاره کرد و افزود: این خطبه یک اساسنامه است و باید به عنوان بخشی از درس در دانشگاه ها و مدارس تدریس شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید