کارآفرینی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی تدریس شود


ساعت: 13:08
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912588

دژکار نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره به اینکه کارآفرینی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی آموزش داده شود، گفت: باید از کارآفرینان در مراکز دانشگاهی با حضور دانشجویان تجلیل شود تا تجربه به نسل آینده منتقل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدصالح جوکار امروز در مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر استان یزد با تاکید بر اینکه کارآفرینان با اقدامات ارزشمند خود مسیر رشد و توسعه کشور، استان و مردم این منطقه را ایجاد می کنند، اظهار داشت: : بیوگرافی کارآفرینان با توجه تجربیات و اقدامات ارزشمندی که آنها داشته اند را می توان برای نسل آینده و استفاده آنها از این تجربه به تصویر کشید.

وی با بیان اینکه بیوگرافی کارآفرینان تحولی اساسی برای نسل جوان و دانشگاهی ایجاد می کند، تصریح کرد: کارآفرینی باید به عنوان یک دوره دانشگاهی تدریس شود تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از محتوای آن بهره ببرند و از آن استفاده کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: نه تنها می توان سرمایه داشت، بلکه تفکر برتر و خلاقیت مثمر ثمر خواهد بود و کارآفرین موفق می سازد.

جوکار تصریح کرد: امروز ظرفیت های زیادی در جامعه وجود دارد که در صورت بهره گیری از آن ها می توانیم بهترین تولید، محصولات و خدمات را به جامعه عرضه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مراسم تقدیر از کارآفرین باید در مراکز دانشگاهی برگزار شود، افزود: این همایش باید در بین دانشجویان برگزار شود و کارآفرینان تجربه طولانی خود را برای دانشجویان و علاقمندان به بازار کار تشریح کنند.

وی ادامه داد: امروزه در دنیا یک همبستگی جدی بین کارآفرینی، تولید و تولید ناخالص ملی وجود دارد که این میزان همبستگی در برخی از کشورهای توسعه یافته 57 درصد گزارش شده است. کارآفرینی می تواند تولید ناخالص ملی و درآمد ملی را افزایش دهد و رفاه و آسایش را برای جامعه به ارمغان بیاورد.

جوکار توسعه فعالیت های کارآفرینی را تنها راه برون رفت از گلوگاه های کشور می داند و تاکید می کند: در بسیاری از کشورها سازمان ملی توسعه کارآفرینی و حمایت از صنایع خرد و کوچک ایجاد شده و کار جدی در حال انجام است. در این زمینه و حتی در برخی کشورها به دلیل اهمیت آن وزارتخانه ای با عنوان وزارت کارآفرینی و توسعه ایجاد می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید