آموزش کارآفرینی مهمترین رسالت دانشگاه ها در گام دوم انقلاب / رشته های بدون بازار کار باید از نظام آموزشی حذف شود


ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: 27.11.1400
کد خبر: 1808909

مهدی ملکی گفت: برای دهه پنجم انقلاب دانشگاه ها باید 2 دانشجوی کارآفرین تربیت کنند و همه حوزه های بدون بازار کار از نظام آموزشی کشور حذف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی مالکی، مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: جوانی مهمترین مولفه ای است که مقام معظم رهبری در بیانات گام دوم انقلاب بر آن تاکید کردند که باید با دهه های قبل و پنجم آشنا باشند. .


وی با بیان اینکه باید دستاوردهای نظام برای جوانان تبیین شود، ادامه داد: نسل جوان منبع انرژی است و هجمه رسانه ای غرب هر کاری می کند تا جوانان را از اصل انقلاب دور کند که تبیین جهاد در آن دو چندان می شود. با ارزش . .


این مدرس دانشگاه افزود: حمایت از جوانان باید در حوزه های مختلف حاکمیتی اندیشیده شود.


وی با بیان اینکه جوانان آینده انسان ها را رقم می زند، گفت: فعالیت بسیج و جهادگران در دانشگاه ها نقش بسیار مهمی در شناسایی و کشف استعداد در نسل جوان دارد.


مالکی گفت: دوران دانشجویی بهترین فرصت برای آزمون و خطا و آینده‌یابی در شغلی است که دانشگاه‌ها در هدایت جوانان به سمت کارآفرینی نقش مهمی دارند.


این مدرس دانشگاه افزود: دانشگاه های نسل سوم باید کارآفرین باشند و به نظر من در گام دوم انقلاب این مهم باید توسط متولیان آموزش و پرورش کشور حل شود.


وی بیان کرد: نرخ بالای بیکاری ریشه در عملکرد ضعیف دانشگاه ها دارد، اگر جوانان در دوران دانشجویی به سرکار اعزام شوند و نقاط ضعف آنها در جامعه علمی برطرف شود قطعاً پس از فارغ التحصیلی نگران اشتغال نخواهند بود.


مالکی ادامه داد: برای دهه پنجم انقلاب دانشگاه ها باید 2 دانشجوی کارآفرین تربیت کنند و همه حوزه های بدون بازار کار از نظام آموزشی کشور حذف شود.


این استاد دانشگاه در خاتمه گفت: آینده انقلاب را جوانان رقم می زنند و باید برای آنها برنامه ریزی درستی داشته باشیم تا در آینده با اصلاح نظام آموزشی مشکلی به نام بیکاری در کشور به وجود نیاید. . “


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید