آموزش کارآفرینی رسالت مهم دانشگاه است / توانمندسازی جوانان برای ریسک کردن


ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815400

زهرا اکبری با بیان اینکه تربیت دانشجوی کارآفرین رسالت مهم دانشگاه است، گفت: دانشگاه ها باید به سمتی بروند که کمتر از دروس تخصصی و کارآفرینی از دروس نظری استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا اکبری دانشجوی فیزیک دانشگاه آزاد کرج در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: جوانان امروزی ریسک نمی کنند و در ابتدا می خواهند موفق شوند.


وی ادامه داد: مسیر موفقیت از سختی ها و شکست ها می گذرد و انسان با آزمون و خطا به کمال می رسد و راه سعادت را می پیماید.


این جوان کرجی افزود: بسیاری از جوانان فکر می کنند ایجاد شغل صرفاً کار در یک مرکز دولتی است و اگر این امکان وجود نداشته باشد امیدشان را از دست می دهند.


اکبری بیان کرد: والدین در این زمان نقش تعیین کننده و موثری دارند و می توانند کودک را در مسیری که استعداد و توانایی های کودک است راهنمایی کنند.


وی با بیان اینکه تربیت دانشجوی کارآفرین نیز رسالت مهم دانشگاه است، گفت: دانشگاه ها باید به سمتی بروند که از دروس تئوری کمتر از دروس تخصصی و کارآفرینی استفاده کنند.


اکبری با بیان اینکه در هر ترم باید یک گروه کارآفرینی با رویکرد استارت آپی در دانشگاه تدریس شود، افزود: اساتید باید استعدادهای دانشجویان را کشف کرده و با ایده های نو آنها را برای ایجاد شغل راهنمایی کنند.


این دانشجو ادامه داد: کشورهای پیشرفته دنیا با ایده های استارت آپی توانسته اند غول بیکاری را از بین ببرند و بسیاری از کسب و کارهای کوچک امروز به شرکت های دانش بنیان تبدیل شده اند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از دانشجویان کشور به ایده های استارت آپی روی آورده اند و توانسته اند ایده های خود را محقق کنند و کارآفرین شوند، اما کارآفرینی در کشور باید به یک فرهنگ تبدیل شود و هر خانه باید کارگاهی برای ایجاد اشتغال باشد. “.


انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید