آموزش دانش آموزان برای دولت سازی آینده / کنشگری مناسب رسالت مهم بدنه دانشجویی

ساعت: 12:43
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790262

دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان:

دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانش آموزی استان گلستان گفت: انتظار می رود دولت انقلاب در آینده به سمت تربیت طلاب کشوری و کشوری حرکت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ، سید محمد حسینی امروز با گرامیداشت 16 خطر روز دانش آموز در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما اظهار داشت: آینده را تربیت کنید و این عرصه باید اتفاق بیفتد، ما یک خیلی از دانشجویان موثر و علاقه مند، علاقه مندی از سوی دانشجو بود، اما مبنایی نداشت، دولت باید با دانشگاه همکاری کند و زمینه را فراهم کند.

وی یکی از مهم ترین تفاوت های جنبش دانشجویی با دانشجوی عادی را دغدغه مندی و احساس مسئولیت دانست و گفت: جنبش دانشجویی نسبت به اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نیست.

دانشجویان تراز انقلاب اسلامی پاسخگوی جامعه باشند

دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانش آموزی استان گلستان با بیان اینکه دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی باید در کنار تحصیل در قبال جامعه نیز مسئولیت پذیر باشند، افزود: دانش آموزان باید نسبت به جامعه اقدامات درستی داشته باشند. “

حسینی در خصوص وقایع روز دانشجو 1332 گفت: 16 آذر 1332 را می توان یکی از خودجوش ترین اقدامات جنبش دانشجویی مسلمان علیه نظام شاهنشاهی و نماد این استکبار دانست.

وی ادامه داد: اتفاقی که در 16 آذرماه افتاد زمینه ساز آبان ماهی شد که در دوران انقلاب اسلامی اتفاق افتاد. شریان حیاتی جنبش دانشجویی در 16 آذرماه ایجاد و احیا شد و تبلور آن را در 13 آبان ماه در قلب انقلاب اسلامی شاهد بودیم. آمریکا اشغال شد و ندای مبارزه و عدالت خواهی و استکبار ستیزی و ظلم ستیزی در 25 آذر و در 13 آبان حماسه انقلاب دوم مطرح شد.

تلاش جنبش ضد انقلاب برای به حاشیه راندن وقایع 16 هازارد

دبیر سابق شورا برای تبیین جایگاه بسیج دانش آموزی استان گلستان در خصوص چرایی تلاش آمریکا برای به حاشیه راندن حادثه شانزدهم خطر گفت: یکی از مهم ترین ارکان تبلور و تداوم یک کشور، پایه مستحکم است. «اگر کشور دچار تغییرات و انحرافات شود، متحمل ضرر و زیان خواهد شد.

حسینی با تاکید بر اینکه هدف از تحریف تغییر ماهیت یک کشور است، گفت: جریان تحریف کننده آمریکایی می خواهد گذشته کشور را تحریف کند، یعنی. گذشته ایران را برای تحریف نظام آن زمان و جریان سلطنت طلب به عنوان یک جریان عادلانه و ظالمانه برای ایران معرفی می کند در حالی که وقایع تاریخی رخ داده به خوبی نشان می دهد که چه بر سر ایران آمده است.

وی با بیان اینکه جریان سلطنت طلب همچنان خود را میهن پرست و میهن پرست نشان می دهد، گفت: در حالی که اینطور نیست، می بینیم که دست به اقدامی می زنند و با انواع تحریم ها وارد جنگ با مردم ایران شدند که جای تردید است.

جنبش دانشجویی باید به معنای واقعی انقلابی باشد

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه دشمن با نظام اسلامی و ملت ایران مشکل اساسی دارد، افزود: استبداد و ظلم ریشه در جنبش سلطنت طلبی دارد. این حرکت با کمک آمریکا می خواهد تاریخ کشور را تحریف کند، «او سقوط کرد و به 13 آبان پیوست، اگر در کشور به درستی تبیین شود، به جنبش دانشجویی در کشور هویت می بخشد.

حسینی گفت: اگر می خواهیم جنبش دانشجویی حرکتی موفق و موثر برای کشور باشد، نباید اجازه انحطاط آن را بدهیم. جنبش دانشجویی باید به معنای واقعی انقلابی باشد. محافظه کاری چیز خوبی نیست. برای برآوردن برخی الزامات ضروری است.”

وی با تاکید بر اینکه محافظه کاری و مصلحت اندیشی خوب نیست، گفت: لازم است دانشجو به معنای واقعی انقلابی رفتار کند، آتش داشته باشد، اما از اصول خارج نشود و اگر مشکلی پیش آمد، قبول کند. اشتباه کنید و آن را اصلاح کنید.

جنبش دانشجویی اقدام درستی در جامعه دارد

دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی ناحیه گلستان تاکید کرد: جنبش دانشجویی باید به سمتی حرکت کند که فعالیت های خود را در جامعه به درستی فعال کند. گفتند اتفاقاً حاشیه ساز شد.

حسینی با اشاره به تاثیر جنبش دانشجویی در کشور گفت: جنبش آمریکا متوجه شده است که جنبش دانشجویی در ایران می تواند بر اتفاقات کشور، مطالبات کشور تاثیر بگذارد و برای مشکلات کشور راه حلی بیابد.

وی افزود: آینده یک کشور به جوانان، نوجوانان و کودکان آن کشور بستگی دارد. ما در دانشگاه با دانشجویانی سر و کار داریم که جوانان کشور هستند که باید آینده کشور را در دست بگیرند. سرنوشت کشور به گونه ای رقم می خورد که ادامه همان مسیر تحریف، چه گسترده و چه کوچک باشد.

اگر جریان دانشجویی عمیق به نظر نرسد، دچار انحطاط می شود

دبیر سابق شورای تبیین جایگاه بسیج دانش آموزی استان گلستان ادامه داد: به همین دلیل جریان آمریکایی تلاش می کند تا حد امکان حادثه 25 آذر را مخدوش کند تا شریان حیاتی که اکنون برای دانش آموزان ایجاد شده را به حاشیه ببرد. در جهات مختلف جریان دارد.

حسینی؛ وی آفت جریان دانشجویی را گزارش کار و تظاهر دانست و تاکید کرد: اگر تفکر عمیق از جریان دانشجویی گرفته شود منجر به انحطاط جریان دانشجویی و سپس از بین رفتن آن می شود.

وی با تاکید بر اینکه جنبش دانشجویی یک جریان علمی، دقیق و منظم است، گفت: بنابراین می طلبد که فرآیندها و رفتارهایی که صورت می گیرد به همین منوال پیش برود، نه اینکه افراد و جریان ها صرفاً کار نمایش را دنبال کنند، ما اکنون هستیم. در کشور ما شاهد این اتفاقات هستیم.

ظهور بزرگترین آفت دانش آموزی

دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی ناحیه گلستان؛ وی تظاهر را بزرگترین آفت دانست و گفت: کسانی که این راه را انتخاب می کنند دیگر دنبال بصیرت نیستند. وقتی تنبلی در دهان مردم اینقدر مزه می دهد، آن وقت پذیرش کار سخت می شود و این همان جریان انقلابی ضد دانشجویی است.» او می خواهد.

حسینی گفت: شاهد بودیم که در حوادث 16 خطر و 13 آبان جریان تحریف از دل همین دانش آموزان بیرون آمد. آنها در هازارد شانزدهم هم بودند و عمدتاً مخالف نظام بودند، همه این دلایل مهم است.

وی با بیان اینکه اتفاقات فوق نشان می دهد که جنبش دانشجویی نباید تنها از طریق احساسات وارد شود، افزود: جنبش دانشجویی باید منطق و پشتوانه اساسی داشته باشد، ما به عنوان دانشجو باید این مسیر را در درون خود ایجاد و حفظ کنیم. “.

دانشجویان از باز شدن عجولانه دانشگاه ها گلایه دارند

دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان با برشمردن مولفه های مورد نیاز دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی گفت: حرکت، رعایت اخلاق، قانون، منویات.

حسینی بیان کرد: خواسته ای که می توان از دولت انقلاب برای تردد دانشجو داشت این است که هم نیازهای تشکیلاتی و هم فرآیندهای تشکیلاتی دانشجویان را تامین کند و ابعاد مختلف نیازهای دانشجویی را در نظر بگیرد.

وی تصریح کرد: یکی از گلایه های گسترده دانشجویان در حال حاضر این است که چرا دولت تلاش زیادی برای بازگشایی دانشگاه ها دارد. این تلاش زمانی مطلوب است که شرایط متفاوت دانشجویان، شرایط فعلی کشور، وضعیت اقتصادی را در نظر بگیرید.«و از نظر مالی، مشکلات مختلفی که ممکن است در آینده پیش بیاید.

وزارت علوم باید مسائل و مشکلات این قشر را از موضع دانشجویی بررسی کند

دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان گفت: افتتاحیه دانشگاه ها در پایان ترم که 95 درصد آن به صورت مجازی انجام شد، اکنون تنها در دو تا سه جلسه برنامه ریزی شده است و پس از آن امتحانات ادامه دارد. حضوری برگزار می شود، جز ایجاد استرس و فشار روانی بر دانش آموز و آسیب هایی که ممکن است در آینده برای دانش آموز پیش بیاید، کمکی به دانش آموز نمی کند.

حسینی از دولت خواست به جای اینکه وزارت علوم از دید خود به دانشجویان نگاه کند، به مسائل و مشکلات از دید دانشجویان نگاه کند.

وی خاطرنشان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی فرماندهان گردان ها، لشکرها و تیپ های ما 20 تا 30 سال سن داشتند، حتی از این افراد جوانتر بودند، اعتماد به جوانان بسیار مؤثر است. جوانان موفق شدند.

دانش آموزان را در مورد دولت سازی آینده آموزش دهید

دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان گفت: سوال اینجاست که آیا دولت و مجموعه دولت به جوانان اعتماد دارند مثلاً یک جوان 20 ساله بخشی از کشور را در دست بگیرد. مشکلات و حل آنها؟ یا این جایگاه در دستگاه های اجرایی کشور مدعی انقلابی بودن مورد توجه قرار می گیرد؟

حسینی بیان کرد: از دولت انقلاب انتظار می رود در آینده به سمت تربیت دانش آموزان در امر دولت سازی و دولت سازی حرکت کند و این بستر چینی باید اتفاق بیفتد. ما دانشجویان بسیار موثر و علاقه مندی داریم. علاقه دانشجویان وجود داشت، اما بستری برای ایشان فراهم نشد که می طلبد دولت با دانشگاه همکاری کند و زمینه را فراهم کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید