منشور المپیک مطابق با باورهای ارزشی ماست/ باید از دختران حمایت ویژه شود


ساعت: 10:09
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895221

کشورهایی که در المپیک موفق شدند با شرط بندی بر روی مهارت های ورزشی زنان از رقبای خود پیشی گرفتند.

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: این موضوع تقریباً با ارزش‌های ما مطابق اساسنامه المپیک مطابقت دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص مهم ترین اهداف و برنامه های ورزش کشور در دوره جدید کمیته ملی المپیک گفت: ابتدا از برادر عزیزم رضا صالحی امیری به خاطر این موضوع تشکر می کنم. خدمات او به این ورزش در زمان حضورش در کمیته ملی المپیک. جا دارد از خسروی وفا تشکر کنم که به شایستگی مدال پیشکسوت و مدافع عنوان قهرمانی را کسب کرد و سابقه ای سرشار از موفقیت و تصمیمات دقیق در ورزش کشور داشت. خدمت در کنار او به قهرمانان، مربیان، داوران و مدیران ورزشی باعث افتخار است و البته این را مسئولیت بزرگی می دانم.

وی در ادامه افزود: خوشحالم که افتخار خدمت به جامعه ورزش نصیبم شده است. آنهایی که تاکنون در NOC به ورزش بومی خود خدمت کرده اند، اثر خدمتشان باقی است و امیدوارم اثر خدمت مجموعه مدیریت جدید برای سالیان متمادی باقی بماند. فکر می کنم امروز زمان ارائه خدمات صمیمانه و بی تکلف است. جمعی از جوانان، مدیران و ورزشکاران برای خدمت به ورزش تلاش می کنند و کار همه این نزدیکان باید در وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برای رسیدن به اهداف هماهنگ شود.

رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: تحقق این مشکل نیازمند هم افزایی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک است و تنها از این طریق می توان فرصت کافی برای شکوفایی جوانان مستعد کشور ایجاد کرد. هم افزایی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک رمز موفقیت در این مسیر است و تنها در این شرایط فرصتی برای شکوفایی استعدادهای جوانان کشور در عرصه ورزش ایجاد می شود.

مشاور ارشد کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: یکی از وظایف کمیته ملی المپیک ایران به عنوان عضویت در کمیته بین المللی المپیک است.IOC) در عرصه بین المللی ایجاد شرایطی است که ورزشکاران از سراسر جهان به یکدیگر کمک کنند، زمینه تعامل و گفت و گو را به منظور توسعه ارتباطات بین ملت ها فراهم کنند. آنچه در منشور المپیک آمده است تقریباً با اعتقادات ارزشی ما مطابقت دارد و این همان چیزی است که باید دنبال شود. همچنین ارتباط کمیته ملی المپیک ایران با کشورهای همسایه باید ادامه یابد و تعامل و فرصت برای استفاده آنها از ظرفیت ورزش ایران ایجاد شود.

وی در ادامه افزود: علاوه بر حمایت و توجه به رشته هایی که همواره برای کاروان های ایران مدال آور بوده اند از جمله کشتی، تکواندو و وزنه برداری و همچنین تیراندازی و دو و میدانی که به فهرست رشته های مدال آور المپیک اضافه شده است، می باشد. سرمایه گذاری در رشته ها و رشته های بزرگ با مدال های زیاد ضروری است امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم شاهد افزایش مدال های کاروان ایران در رشته های مختلف باشیم. ما در تمام رشته های ورزشی کشور ظرفیت خوبی داریم که باید از آن به بهترین شکل استفاده کنیم. ایجاد فرصت برای ورزش هایی که در کشوری که نیمی از جمعیت آن جوان هستند و می توانند استعدادهای خود را در این رشته ها شکوفا کنند، کمتر مورد توجه رسانه ها قرار می گیرد، نباید تنها به توصیه اکتفا کرد و باید اقدام کرد.

رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: علاوه بر حمایت دولت باید از فرصت های مختلف کشور از جمله شورای اسلامی در توسعه ورزش قهرمانی استفاده کرد تا شرایطی فراهم شود که قهرمانان ما در بهترین شرایط بدرخشند. المپیک، بازی های آسیایی و مسابقات مختلف جهانی و پرچم ایران را به اهتزاز درآوردند. خوشبختانه دولت محترم با ابلاغ سند تحول، چرخش مورد انتظار در ورزش را تبیین کرده است و باید برای اجرای این سند تلاش کنیم.

وی با اشاره به وضعیت ورزش بانوان در کشور گفت: بانوان ورزشکار و دختر ایرانی همواره در عرصه های مختلف ورزشی خوش درخشیده اند و با حفظ شأن و جایگاه یک زن مسلمان با حجاب اسلامی و به اهتزاز درآوردن پرچم ایران بسیار بوده اند. زمان در رشته های مختلف دختران ایرانی می توانند در مسابقات ورزشی بهترین نتایج را کسب کنند و وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها باید از بانوان ورزشکار حمایت ویژه داشته باشند. کشورهای موفق در المپیک با تکیه بر مهارت های ورزشی بانوان از رقبای خود جلو افتادند و اگر می خواهیم در بازی های بزرگ نتایج بهتری کسب کنیم فقط باید فرصت مناسب را به بانوان بدهیم. باید به سمتی برویم که در هر المپیکی شاهد افزایش سهمیه دختران و کسب مدال های آنها در کنار مردان باشیم.

وی در پایان گفت: در طول زندگی و از صمیم قلبم برای ترویج ارزش هایی که نظام مقدس اسلامی برای پاسداری از آنها آفریده شده است، از تمام توانم استفاده کرده ام و اکنون راه پیش رو بر این اساس است. قدرت خداوند و می دانم که نیت پاک موجب شادی و سربلندی ملت ایران و ورزشکاران و بانوان عزیزمان خواهد شد. برای تحقق این خواسته دست همه دلسوزان برای سربلندی ایران عزیز به ویژه رئیس کمیته ملی المپیک، هیات اجرایی و اعضای مجمع کمیته ملی را می فشارم.



دیدگاهتان را بنویسید