دولت قبل به مسائل فرهنگی به ویژه موسیقی ارزشی و انقلابی توجهی نداشت. جشنواره ها به نام انقلاب و به نفع دیگران بود


ساعت: 16:34
تاریخ انتشار: 1401/01/08
کد خبر: 1818237

این خواننده سرودهای انقلابی گفت: در دولت قبل به مسائل فرهنگی به ویژه در حوزه دفاع مقدس و آثار ارزشمند توجه چندانی نمی شد، بلکه به جشنواره هایی که به نام انقلاب و به نفع دیگران برگزار می شد، توجه زیادی نمی شد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این خواننده اشعار انقلابی در گفتگو با پایگاه تحلیلی و اطلاع رسانی صبح زاگرس ضمن استقبال از فرارسیدن سال نو در خصوص برخی رویدادها و مسائل حوزه فرهنگ و هنر سالی که به پایان رسید گفت: سال گذشته و به ویژه سال قبل دولت در زمینه مسائل فرهنگی به ویژه در بحث دفاع مقدس و کار ارزشی و انقلابی شاهد فعالیت جدی نبودیم.

محمد گلریز در ادامه انتقادات خود از عملکرد دولت سابق گفت: مقام معظم رهبری مثل همیشه تاکید و تشویق می کنند که در این زمینه بیشتر تلاش کنند و تاکید دارند که ما تحت فشار فرهنگ مبتذل از طریق جنگ فرهنگی و رسانه ای هستیم. کار زیادی صورت نگرفته است، «مثلاً در حوزه موسیقی فرهنگ موسیقی بسیار مبتذل و بی معنی به ما تحمیل شد و بیشتر آن مربوط به سیاست های دولت قبل بود که این کار را انجام داد و فرهنگ ما این بود. ضربه سختی، به ویژه موسیقی گرانبها و باشکوه ما.

وی افزود: جشن ها به نام انقلاب و به نفع دیگران بود مانند جشنواره موسیقی فجر که واقعاً رقت انگیز بود؛ ما هم به همان اندازه نقد کردیم اما انجام نشد اما خوشبختانه در در این دولت جدید نشانه‌هایی از تغییر را می‌بینیم، اگرچه در وزارت ارشاد اکثر کسانی که در دولت قبل بودند، به استثنای چند نفری که مسئولان فرهنگی را تغییر دادند، همچنان حضور دارند.

گلریز در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در حال حاضر جشنواره سرود فجر با حمایت حوزه هنری برگزار می شود که با استقبال و تشویق بسیار خوب مردم در سراسر کشور به ویژه جوانان و حدود 3400 اثر مواجه شده است. از سراسر کشور تولید می شود.»

وی در پایان تاکید کرد: در سال جدید همه باید آگاهانه به سراغ این جنگ فرهنگی دشمنانی برویم که در عرصه موسیقی و تبلیغات مسموم، از طریق فضای مجازی به تغذیه جوانان می پردازند و به شدت با آنها مخالفت می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید