«اخاذی» برنده فیلم ایرانی در جشنواره های خارجی! / بی توجهی به سینمای ارزشی در سینماها رواج پیدا کرده است


ساعت: 11:34
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842524

محمد جونیان می گوید هر فیلمی که فقر و بدبختی و بدبختی ایران را فاش کند، دنیا به آن امتیاز می دهد. وی بیان کرد: از سوی دیگر زمانی که مسئولان کشورمان بستر را برای کارگردانان سنجیده و ارزشی در کشور فراهم نکنند، شاهد ظهور چنین مدیرانی خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد جونیان در واکنش به حاشیه حضور کارگردانان ایرانی در جشنواره کن به بالا گفت: هر فیلمی که فقر، بدبختی و بدبختی ایران را آشکار کند به دنیا امتیاز می دهد و آن را در جشنواره های مختلف خارجی می بینیم.

وی افزود: تمام جشنواره های جهانی به آثاری امتیاز می دهند که ضعف را از کشور به صحنه بیاورند و در واقع اگر چنین آثاری را ارسال نکنند امتیازی به آنها تعلق نمی گیرد.

این بازیگر نام آشنای مازندرانی گفت: در شرایط کنونی کشور از ویرانی کشور چه کسانی سود می برند؟ بیان چنین مشکلاتی و زیر سوال بردن کشور اصلا زیبا نیست.

جونیان افزود: از یک سو ارائه رنج و بدبختی در ایران در جشنواره های خارجی یک امتیاز است اما از سوی دیگر وقتی مسئولان کشورمان بستر را برای کارگردانان دقیق و ارزشی فراهم نمی کنند آن وقت شاهد بلندی های جولان هستیم. “ما کارگردان خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: کشوری که فرهنگش آسیب ببیند چیزی نمانده است، فرهنگ درست مقدمه ای برای حل مشکلات اقتصادی است.

این بازیگر برجسته مازندرانی گفت: ما مخالف همدردی با مردم نیستیم اما جایی که عزت این مردم و ارزش های کشور زیر سوال می رود دیگر دلسوزی نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید