جهل محض به جای ولی امر بر ظالم است/ تا مصرف حرام در جامعه رواج پیدا نکند.


ساعت: 13:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۶
کد خبر: 1897838

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: این جهل محض است که مردم به جای ولی داری مستبد می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام پیش از ظهر امروز در آیین پیاده روی حرم تا حرم در شهرکرد اظهار داشت: کسانی که امروز نتوانستند در مانور بزرگ نجف تا کربلا شرکت کنند در این مانور بزرگ شرکت کردند. جهاد و با این راهپیمایی و این اجتماع مقام حضرت ابا عبدالله الحسین عرض ادب کرد.


وی افزود: در حج اربعین آمده است که امام حسین(ع) تمام تلاش خود را برای دعوت مردم به حق به کار گرفت و در این راه از هیچ کوششی حتی در حد تقدیم خون خود به درگاه الهی دریغ نکرد. ، این یک جهاد عظیم برای ناامید کردن مردم بود.


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جهل ذکر شده در زیارت اربعین فریب دنیا، ارزان فروشی، خودخواهی و گرفتار شدن در هوای نفس و… است.


نکونام تصریح می کند: این ناآگاهی محض است که مردم به جای شجاعت، مستبد می شوند.


وی خاطرنشان کرد: منفعت مرکز به جای مرکز راست یکی دیگر از عوامل جهل محض است، مصداق دیگر جهل این است که نظارت عمومی ضعیف می شود، تضعیف امر به معروف و نهی از منکر باعث جهل در جامعه می شود و به جایی می رسد که نوه شهید پیامبر است.


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به رواج مصرف حرام در جامعه اسلامی گفت: اگر این مصرف حرام در جامعه از بین نرود جامعه جاهل می شود، اگر حرام بیاید دل تاریکی می شود. رخ داد.


نکونام افزود: عهدشکنی نباید در جامعه فراگیر شود، جامعه ای که عهدشکنی کند جامعه جاهل خواهد بود.


انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید