اگر ادبیات انجمن کشتی رواج پیدا کرد، باید سرنوشت ورزش را خواند! / کشتی اولین ورزش ایران است اما نه همه رشته ها


ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878721

سهم خواهی از فدراسیون های دیگر به نام حق خواهی و حق خواهی نیست، ظلم است

معاون وزیر ورزش از توزیع و توزیع عادلانه اعتبارات قهرمانی فدراسیون های ورزشی با توجه به عملکرد و سوابق آنها خبر داد و گفت: به عنوان معاونت قهرمانی و توسعه ورزش های حرفه ای وزارت ورزش و جوانان باید از همه فدراسیون ها حمایت کند و نه فدراسیون خاص.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سید محمد پولادگر معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اتفاقات مجمع عمومی فدراسیون کشتی گفت: نمی خواهم وارد این بحث شوید، می توان با رفتار و حرف های غیر متعارف اظهار نظر کرد. من کاری به سمت اداری ام ندارم اما واقعا متاسفم که رئیس فدراسیون با چنین ادبیاتی با چنین بزرگسالی صحبت می کند و بعد ادعا می کند که او به دنبال حقش است. اگر چنین فرهنگ و ادبیاتی پدید آید، باید فاتحه ورزش خوانده شود!

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای ادامه داد: در بحث توزیع و توزیع بودجه فدراسیون های ورزشی، لایحه دو به چهار است. همه چیز تمیز است. بودجه ورزشی مشخصی برای مسابقات قهرمانی داریم که باید آن را بین 50 فدراسیون ورزشی تقسیم کنیم. نمی شود حداکثر بودجه را به یک فدراسیون داد و اصلاً فدراسیونی را ندید. بی صداقتی است که از فدراسیون های دیگر برای فدراسیون خودمان سهم بخواهیم که اسمش مطالبه گری و قانون خواهی نیست.

پولادگر با تاکید بر اینکه کشتی ورزش ملی و مدال کشورمان است، گفت: به دلیل این کارکرد بیشترین بودجه را این فدراسیون در اختیار دارد. چه کسی می تواند منکر سربلندی جامعه کشتی شود، اما آیا رشته های دیگر فعال نیستند، مدال نمی گیرند؟ تیراندازی در حال حاضر یکی از رشته های مدال آور کشورمان است. این رشته برای اولین بار در المپیک توکیو مدال طلای کشتی را کسب کرد و در سال های اخیر در رقابت های قاره ای و جهانی در دو بخش زنان و مردان با موفقیت شرکت کرده است. آیا نمی توان بودجه ای برای این فدراسیون در نظر گرفت؟

کاراته در اولین حضور خود در المپیک طلا گرفت و 3 بار پیاپی قهرمان جهان شد، موفقیتی که کمتر کشوری در آن به موفقیت دست یافته است، رشته ای که یکی از پرجمعیت ترین رشته های ورزشی کشور است و سهم زیادی از مدال های کاروان ورزشی ایران را به خود اختصاص داده است. در بازی های آسیایی آیا بودجه آن باید 10 درصد کشتی باشد؟

وی افزود: والیبالی که همین چند روز پیش توانست سه قهرمان ملی المپیک را در لیگ جهانی تیم ملی آمریکا که قوی ترین نیروی جهان است با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد و ملت را خوشحال کند، شاید نتواند. حتی در بودجه هم پیش بینی شده باشد.» هزینه این مسابقات لیگ جهانی را تامین کنید.

آیا فدراسیون ناشنوایان که اردیبهشت ماه با 14 طلا، 12 نقره و 14 برنز در تاریخ ثبت شد و برای اولین بار با این تعداد مدال سوم شد در جدول مدال ها باید بودجه صفر داشته باشد؟

تیم ملی 6 نفره تکواندو بانوان روز گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی با 3 طلا، 2 نقره و یک برنز به دست آوردند که نتیجه قابل توجهی است.

موفقیت هندبال بانوان و آقایان ایران چه در داخل سالن و چه در ساحل در ماه های اخیر مشخص شده است. هندبالیست ها برای اولین بار به مدال جهانی دست یافتند.

روند رو به رشد قایقرانی که با 25 مدال رنگی و قهرمانی آسیا همراه بود را نمی توان نادیده گرفت. درخشش قهرمانان سنگنوردی سال گذشته و مدال طلایی که برای اولین بار کسب کردند بسیار مهم است اما متاسفانه کمتر به چشم می خورد. نباید به ورزش کشور فقط در کشتی نگاه کنیم و بیشتر بخواهیم، ​​این ظلم به سایر رشته هاست. در اینکه کشتی اولین ورزش ایران است شکی نیست اما نه همه رشته ها.

معاون توسعه ورزش های قهرمانی و حرفه ای وزیر کشور در خصوص کمک 285 میلیارد تومانی به مجلس شورای اسلامی و نحوه توزیع آن گفت: دوستان در کمیته فرهنگی مجلس چون دغدغه ورزش دارند تبصره 14 اعتبار برای 27 فدراسیون ورزشی در نظر گرفته شده است. که واقعا جای تقدیر دارد، در ضمن وزارت ورزش و جوانان برای بخش قهرمانی بودجه ای معادل 270 میلیارد تن در نظر گرفته است که مجموع این دو مبلغ کل اعتبارات فدراسیون های ورزشی در سال 1401 در صورتی که در تبصره 14 بودجه اختصاص یافته به یک فدراسیون متناسب با فعالیت و عملکرد آن نیست، از اعتبارات ورزش قهرمانی و تفاهم نامه مالی حمایت می شود و به جای تبصره 14 مبلغ 5 میلیارد یورو حمایت در نظر گرفته شده است. در این یادداشت مالی غرامت بخشی از هزینه های آنها

پولادگر افزود: فدراسیون های اسکواش، اسکی، اسکیت، انجمن های ورزشی، بدنسازی، بدمینتون، بوکس، بولینگ، بیلیارد، تیراندازی، چوگان، شطرنج، شمشیربازی، کبدی، کوهنوردی، گلف، اتومبیل رانی، بیماران خاص، ناشنوایان، سه نفره و 20 ناجی غریق وجود دارد. که در تبصره 14 بودجه ای برای تامین اعتبار از سوی وزارت ورزش و مسابقات قهرمانی جوانان در نظر گرفته نشده است. البته مهم نیست که بودجه فدراسیون ها از کجا تامین می شود، چون منبع تزریق بودجه از یک سازمان است، مهم این است که همه فدراسیون ها دیده شوند و توزیع بودجه بر اساس انصاف باشد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای گفت: از فدراسیون ها می خواهم که فقط به جیب دولت نگاه نکنند و از ظرفیت خود برای جذب کمک های مالی استفاده کنند. والیبال می تواند الگوی خوبی باشد که از ظرفیت رشته خود به خوبی استفاده کند و به دنبال کمک های دولتی نباشد.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید