برگزاری چهاردهمین جشنواره موسیقی منطقه ای در هفته وحدت / این جشنواره با نام کرمان مرتبط است

زمان: 12:14
تاریخ انتشار: 1400/07/26
کد خبر: 1777084

مدیرکل فرهنگ اسلامی و رهبری استان کرمان گفت ؛

محمدرضا علیزاده با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی منطقه ای کرمان از 14 تا 17 ربیع الاول و در هفته وحدت برگزار می شود ، گفت: این جشنواره با نام کرمان همراه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند ؛ محمدرضا علیزاده صبح امروز در نشست خبری چهاردهمین جشنواره موسیقی منطقه ای ایران با اشاره به آغاز هفته وحدت و جشن میلاد پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) گفت: : رویداد در استان کرمان از 20 اکتبر تا 2 نوامبر باشد.

مدیرکل فرهنگ اسلامی و رهبری استان کرمان ادامه داد: جشنواره موسیقی منطقه ای یکی از بزرگترین رویدادهای موسیقی کشور است و این نوع موسیقی موسیقی اصیل کشور محسوب می شود.
وی گفت: “برخی استان ها ممکن است در یک منطقه برجسته باشند.” اما کرمان درباره تنوع موسیقی حرفی برای گفتن دارد.

این مقام مسئول گفت: خوشبختانه امسال با تدبیر دبیر تخصصی جشنواره موسیقی منطقه ای ، امسال به گونه ای برنامه ریزی شده است که حضور اقوام مختلف را در قالب موسیقی منطقه ای خواهیم داشت.

علیزاده با تأکید بر اینکه جشنواره موسیقی منطقه ای با نام کرمان همراه است ، گفت: این نوع موسیقی ، موسیقی اقوام ما با اصالت ما است و این نوع موسیقی ، موسیقی حماسی و ارزشمندی است.

مدیرکل فرهنگ اسلامی و رهبری استان کرمان با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی منطقه ای یکی از سه رویداد موسیقی کشور است ، گفت: تا سال 2009 این جشنواره به صورت حضوری و با تجمع مردم برگزار می شد ؛ اما با ظهور تاج در سال گذشته ، مجبور شدیم یک جشنواره مجازی برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره از 14 تا 17 ربیع الاول و در هفته وحدت برگزار می شود ، تصریح کرد: جشنواره موسیقی منطقه ای یکی از رویدادهای هنری کشور در هفته وحدت است. شهربک ، ما مکاتبه کردیم که جشنواره در شهر سیرجان تاکنون حل شده است.

وحید محمدی در این نشست با تاکید بر اینکه موسیقی در مناطق ایران گنجینه ای ارزشمند است ، گفت: آداب و رسوم ، سنت ها و شیوه زندگی همه ارزش های فرهنگی کشور از طریق موسیقی محلی ارائه و نشان داده می شود و این جشنواره ما را منتقل می کند. فرهنگ به دیگران “ملل.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و رهبری اسلامی استان کرمان ادامه داد: جشنواره موسیقی امسال رنگ و بوی همه اقوام کشور را دارد و 70 هنرمند در این جشنواره شرکت می کنند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید