اولین رکورد مصرف گاز طبیعی امسال به نام کردستان ثبت شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد فعله گری در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی گفت: استان کردستان به دلیل کوهستانی بودن زمستان های سردی دارد و فصل سرد سال از اواسط مهرماه آغاز می شود و گاهی بارش برف و نزولات آسمانی باعث قطع ارتباط می شود و رفت و آمد روستاییان و مناطق دور از دسترس است. و تنها وسیله گرمایش گاز طبیعی.

وی افزود: کل مصرف استان کردستان تا پایان 24 آبان ماه سال جاری معادل یک میلیارد و 728 میلیون متر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش نشان می دهد.

فالقری در ادامه توضیحات خود در این خصوص اینگونه بیان کرد: مصرف گاز طبیعی در کل استان کردستان تا پایان پانزدهم آبان ماه سال 1399 معادل یک میلیارد و 624 میلیون متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان آمار مقایسه ای نیمه اول آبان ماه نسبت به نیمه اول مهرماه را اینگونه تشریح کرد: در نیمه اول مهرماه امسال کل مصرف استان کردستان 105 میلیون و 268 هزار متر مکعب بوده است. که آماری برای نیمه اول آبان ماه به 144 میلیون و 457 هزار متر مکعب رسید که نشان دهنده افزایش 37 درصدی مصرف است.

فالگری درباره رکوردشکنی امسال گفت: کل مصرف استان کردستان در روز دوشنبه 15 آبان ماه 13 میلیون و 200 هزار مترمکعب بوده که چهار میلیون و 150 هزار مترمکعب آن مربوط به مصرف نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در پایان سخنان خود از مشترکان گاز طبیعی خواست مصرف بهینه را در نظر گرفته و به هدف راهبردی شرکت ملی گاز ایران که تحقق شعار سال 1821 یعنی حفظ دمای آسایش از 18 است کمک کنند. تا 21 درجه سانتیگراد انرژی بیشتر و صرفه جویی در گرمای آرام بخش در منازل سایر هموطنان.

دیدگاهتان را بنویسید