رکورد مصرف زودهنگام گاز کرمانشاه/ گاز 10 اداره دولتی پرمصرف متوقف شد


ساعت: 15:27
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919537

ناصر حسینی گفت: در آخرین روزهای پاییز امسال رکورد مصرف گاز در استان کرمانشاه با عدد 18 میلیون و 500 هزار مترمکعب شکسته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر حسینی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد گفت: مصرف گاز استان کرمانشاه در 24 ساعت گذشته به 16 میلیون و 600 هزار متر مکعب رسید که سهم صنعت از این میزان 3 میلیون و 500 هزار مترمکعب است.

وی افزود: نهم آبان ماه رکورد مصرف گاز با 18 میلیون و 500 هزار مترمکعب در استان کرمانشاه شکسته شد که با احتساب مصرف بخش صنعت به بیش از 20 میلیون مترمکعب رسید.

حسینی از افزایش 15 درصدی مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: مشترکان خانگی به طور متوسط ​​بین 13 میلیون و 500 هزار تا 14 میلیون مترمکعب گاز مصرف می کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه بیان کرد: در روزهای اخیر به منظور تامین گاز پایدار در بخش خانگی، گاز اماکن غیرضروری مانند باغ ویلاها، استخرها و بسیاری از اماکن بزرگ ورزشی قطع شده است.

حسینی در خصوص نظارت بر مصرف گاز در ادارات نیز خاطرنشان کرد: دمای مصرف گاز در ادارات نباید بالاتر از 18 درجه باشد، بر این اساس تاکنون 115 اخطاریه صادر شده و گاز 10 نهاد دولتی قطع شده است. . .

وی همچنین از نظارت دو هزار اداره برای بررسی وضعیت مصرف گاز در استان کرمانشاه خبر داد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران محدودیت های مصرف گاز اعمال شده است که بر این اساس روزانه جلساتی برای کنترل مصرف گاز در استان کرمانشاه برگزار می شود.

حسینی تصریح کرد: طبق دستورالعمل همراه با توقف گاز به مبدل های حرارتی، گاز را به مکان های پرمصرف و بزرگ و مکان های غیر ضروری نیز متوقف می کنیم.

وی از راه اندازی کمپین «مصرف بهینه» خبر داد و از مردم خواست به این کمپین بپیوندند.

حسینی دمای مصرف گاز در خانوار را از 18 تا 21 درجه به عنوان دمای رفاه و آسایش اعلام کرد و تصریح کرد: به ازای هر یک درصد کاهش مصرف گاز، قیمت گاز سه درصد کاهش می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید