اولین کوسه رباتیک جهان ساخته شد

اولین کوسه نهنگ رباتیک جهان ساخته شد

به گفته Chinadili، این کوسه رباتیک از ژانویه در یک آکواریوم در پارک هایچانگ در منطقه پودانگ شانگهای به نمایش گذاشته شده است.

کوسه نهنگ از خانواده کوسه های آهسته حرکت می کند و بزرگترین ماهی زنده است.

این ربات که توسط مهندسان شرکت علوم و فناوری هوافضای چین طراحی و ساخته شده است، 4.7 متر طول و 350 کیلوگرم وزن دارد و می تواند 42 متر در دقیقه حرکت کند.

این ربات از یک باتری لیتیومی تغذیه می کند و می تواند شنا کند، بچرخد و شیرجه بزند و باله های مکانیکی خود را مانند یک کوسه واقعی حرکت دهد. دهان و آبشش آن می تواند مانند دهان کوسه باز و بسته شود.

فانگ ژولین، یکی از محققانی که در طراحی و توسعه این ربات نقش داشته است، گفت: این ربات قادر است تا عمق 10 متری شنا کند و تا 10 ساعت حرکت کند. این کوسه را می توان از راه دور کنترل کرد و همچنین می تواند بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده یا با کمک حسگرهای خود شنا کند.در حال حاضر چندین گونه ماهی رباتیک ساخته ایم. کوسه نهنگ رباتیک بزرگترین ماهی مکانیکی است که تا به حال ساخته ایم.

محققان این ربات ها را برای دستیابی به سه هدف توسعه داده اند.

1. جابجایی در آکواریوم برای تفریح، 2. ارتقاء دانش جوانان از دریا و آبزیان. اجرای وظایف علمی مانند تحقیقات هیدرولوژیکی، عکاسی از زیر آب و بازرسی های محیطی.

این شرکت اکنون قصد دارد گونه های بیشتری از ربات های آبی، از جمله پستانداران منقرض شده را برای نمایش در پارک ها و مدارس توسعه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید