کشف محموله بزرگ “باله کوسه” قاچاق در آب های جزیره کیش


ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1837986

قهرمانی گفت: در پی دستور دادستانی و انقلاب جزیره کیش برای مبارزه با پدیده شوم قاچاق، ماموران دریابانی یک فروند قایق حامل محموله بزرگ باله کوسه قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان صبح امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار هرمز با اشاره به دستگیری 6 نفر در این رابطه گفت: در بازرسی از کشتی قاچاقچی 2 هزار و پانصد و سی و پنج باله کوسه کشف شد. “» باز.

وی با اشاره به اینکه اتهامات وارده به دستگیرشدگان در حال بررسی است، افزود: بر اساس ماده 20 قانون مبارزه با قاچاق انسان، با توجه به ارزش کالاهای مکشوفه، کشتی دولت را توقیف کرد.

این مقام قضایی همچنین تاکید کرد: صید کوسه با ترال و سایر وسایل غیرمجاز مشکلات جدی برای ذخایر این نوع ماهی در خلیج فارس ایجاد می کند. مصرف در تهیه غذای رستورانی گران قیمت و یا تولید کالاهای پزشکی توسط ماهیگیران یکی از گونه های کمیاب است که یکی از متخلفان طبق قوانین صید غیرمجاز محکوم خواهد شد.

باید بگویم؛ بر اساس اخبار غیر رسمی؛ باله کوسه یکی از گران ترین غذاهای دریایی است و قیمت خرده فروشی هر کیلوگرم آن در کشورهای عربی خلیج فارس حدود 400 دلار است که در سال های اخیر باعث سوددهی شکارچیان غیرمجاز و صیادان این منطقه شده و در خطر انقراض قرار گرفته است. فرزندان این حیوانات دریایی شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید