محموله های بزرگ قاچاق مبلمان / سوء استفاده از روش های حمل و نقل را پیدا کنید

ساعت: 16:48
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784575

گمرک از کشف یک محموله اثاثیه قاچاق به صورت ترانزیت خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سخنگوی گمرک گفت: پنج کامیون ترانزیتی که اثاثیه خارجی را با اثاثیه ایرانی جابجا می کردند و با نظارت گمرکات ایران و همکاری گمرکات بوشهر به عنوان گمرک و لطف آباد به عنوان گمرک به دنبال فروش اثاثیه خارجی به ایران از این طریق بودند. تولید محموله های مبلمان توقیف شد.

سخنگوی گمرک ایران گفت: با مشکوک شدن و رصد گمرکات ایران، مستندسازی یک محموله اثاثیه چینی هنگام بارگیری در گمرک بوشهر به عنوان گمرک ورودی و پلمب کامیون های حامل کالا بدون ایجاد حساسیت در دستور کار قرار گرفت. “.

سپس هنگام خروج کامیون ها از کشور به مقصد ترکمنستان، محموله، پلمپ، شیرآلات، سیم های اتصال و مدارک تصویری ارسالی از گمرک مبدأ (بوشهر) به گمرک لطف آباد خراسان رضوی را با هماهنگی ستاد گمرک بررسی کنید. اگرچه مهر و موم ها جعلی نبودند، سیم های اتصال و دریچه ها تغییر کردند.

مهمتر از همه، محموله اثاثیه چین که قرار بود از طریق ایران (ترانزیت) به ترکمنستان منتقل شود، در داخل تخلیه و مبل ایرانی جایگزین شد تا مبل خارجی وارد بازار داخلی شود.

وی افزود: متخلفان قصد فریب گمرک را داشتند تا با انتقال محموله مشابه ایرانی به مقصد، از مسیر کنترلی «ایکس ری» عبور کنند.

سخنگوی گمرک در پایان گفت: رانندگان و تمامی محموله های این پنج کامیون اثاثیه طی پروتکل جهت بررسی و اقدامات بیشتر تحویل مقام قضایی شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید