اوپک درخواست اروپا برای جایگزینی نفت روسیه را رد کرد

اوپک درخواست اروپا برای جایگزینی نفت روسیه را رد کرد

روز جدید اوپک به اتحادیه اروپا گفت تحریم‌های فعلی و آتی علیه روسیه می‌تواند به یکی از بزرگترین شوک‌ها در عرضه نفت منجر شود و جایگزینی این حجم غیرممکن است و این گروه دیگر نفت تولید نخواهد کرد.

به دنبال درخواست اوپک برای افزایش تولید، مقامات اتحادیه اروپا در وین با مقامات اوپک گفت و گو کردند، زیرا اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال تحریم ها علیه نفت روسیه است.

محمد بارکیندو دبیرکل اوپک در جریان این مذاکرات گفت: ممکن است به دلیل تحریم‌های فعلی و آتی یا سایر اقدامات داوطلبانه شاهد زیان بیش از هفت میلیون بشکه در روز در صادرات نفت روسیه و سایر مایعات انرژی باشیم. با توجه به چشم انداز تقاضای فعلی، جبران افت این حجم عرضه غیرممکن خواهد بود.

یکی از مقامات کمیسیون اروپا به رویترز گفت که اتحادیه اروپا مجدداً از کشورهای تولیدکننده نفت خواسته است تا بررسی کنند که آیا می‌توانند تولید خود را برای کنترل افزایش قیمت‌ها افزایش دهند یا خیر. نمایندگان اتحادیه اروپا همچنین به مسئولیت اوپک برای تضمین تعادل بازارهای نفت اشاره کردند.

اوپک با درخواست های ایالات متحده و آژانس بین المللی انرژی برای افزایش بیشتر تولید برای کنترل قیمت ها مخالفت کرده است. قیمت نفت ماه گذشته پس از اعمال تحریم های واشنگتن و اتحادیه اروپا علیه روسیه پس از جنگ در اوکراین به بالاترین حد در 14 سال گذشته رسید.

اتحادیه اروپا در نشست با اوپک اعلام کرد که اوپک می تواند تولید بیشتری نسبت به ظرفیت تولید مازاد خود داشته باشد. با این حال، بارسیندو گفت که نوسانات شدید در بازار اکنون نتیجه عوامل غیربنیادی خارج از کنترل اوپک است که نشان می دهد این گروه دیگر نفت تولید نخواهد کرد.

اوپک پلاس، شامل تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک، از جمله روسیه، در راستای توافقی برای کاهش تدریجی محدودیت های عرضه در بحبوحه بحران همه گیر، تولید خود را حدود 432 هزار بشکه در روز در ماه می افزایش خواهد داد.

نشست روز دوشنبه اتحادیه اروپا و اوپک آخرین گفتگوی دو کشور از سال 2005 بود.

نفت روسیه تاکنون از تحریم‌های اتحادیه اروپا طفره رفته است، اما پس از توافق هفته گذشته ۲۷ عضو اتحادیه برای تحریم زغال سنگ روسیه، برخی از مقامات اتحادیه اروپا گفتند نفت می‌تواند بعدی باشد.

وزرای خارجه ایرلند، لیتوانی و هلند روز دوشنبه در جریان نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفتند که اتحادیه اروپا در حال آماده سازی پیشنهادهایی برای اعمال تحریم ها بر نفت روسیه است، اما توافقی برای ممنوعیت نفت روسیه وجود ندارد.

استرالیا، کانادا و آمریکا که کمتر به نفت روسیه از اتحادیه اروپا وابسته هستند، خرید نفت روسیه را ممنوع کرده اند.

با توجه به وابستگی زیاد روسیه به نفت روسیه و پیامدهای این اقدام که منجر به افزایش قیمت انرژی خواهد شد، کشورهای اتحادیه اروپا بر سر چنین اقدامی اختلاف نظر دارند.

به گزارش رویترز، اتحادیه اروپا انتظار دارد که تحت سیاست تغییر اقلیم، مصرف نفت این اتحادیه تا سال 2030 نسبت به سال 2015 30 درصد کاهش یابد، اما در کوتاه مدت، اعمال تحریم ها جایگزین نفت از منابع دیگر خواهد شد. آن روسیه

دیدگاهتان را بنویسید