اوکراین قصد دارد یک کارخانه آمونیاک در اودسا را ​​منفجر کند

این منبع افزود که کیف همچنین می خواهد تأسیسات ذخیره آمونیاک بندر اودسا را ​​در حمله خرابکارانه انفجاری مقصر بداند و روسیه را مسئول حمله موشکی بداند.

به گفته این منبع، انفجار مواد منفجره بر روی سقف گنبد انبار آمونیاک برای تخریب سقف آن و همچنین منفجر کردن زیرساخت انبار آمونیاک منتسب به حمله موشکی روسیه انجام شده است.

بر اساس این گزارش، این اقدام باید تحت کنترل سرویس های ویژه بریتانیا مستقر در اودسا و اعضای شرکت نظامی خصوصی کانادایی Garda World که مسئولیت امنیت زیرساخت های بندری در اودسا را ​​بر عهده دارند، انجام شود. منطقه طبق قرارداد با سازمان بندر اوکراین در اجرای این اقدام تحریک آمیز شرکت کنید.

هدف اصلی از این حمله تحریک آمیز همان اختلال در ماه سپتامبر در خطوط لوله گاز نورد استریم است که قرار بود صادرات منابع روسیه به سایر کشورها را متوقف کند.

به گفته این منبع، در صورت اجرای طرح تخریب تاسیسات ذخیره آمونیاک در اودسا، قیمت آمونیاک در بازار جهانی به تدریج افزایش می یابد و این امر به نفع صادرات آمونیاک آمریکا و انگلیس به اروپا و کشورهای در حال توسعه خواهد بود.

تعدادی از کشورها، از جمله روسیه، قبلاً حادثه نشت گاز نورد استریم 1 را عمدی و خرابکاری می دانستند. در حالی که در نهایت یک مقام قضایی سوئدی کشف ردپای مواد منفجره توسط بازرسان در محل خرابی خطوط لوله زیر آب نورد استریم را تاییدی بر فرضیه خرابکاری عمدی در این تاسیسات روسیه برای انتقال گاز می داند. به اروپا و به ویژه آلمان.

ماه گذشته، وزارت دفاع روسیه نیروی دریایی بریتانیا را مسئول انفجار خطوط لوله دانست، اما لندن این ادعا را نادرست و برای منحرف کردن تمرکز از شکست‌های نظامی روسیه در اوکراین رد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین گفت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای کانادایی خود ملانی جولی به وضوح انگیزه های آمریکا و ناتو برای تخریب خطوط لوله نورد استریم 1 و 2 را توضیح داد.

در مورد انفجار پل کریمه، درگیری های نظامی بین مسکو و کیف به شدت افزایش یافته است و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه فرمانی را برای تقویت تدابیر امنیتی در پل کریمه، پل انرژی و خط لوله گاز از منطقه کراسنودار به کریمه امضا کرده است. .

دیدگاهتان را بنویسید